مدیرعامل EA: انتشار College Football 25 بدون هوش مصنوعی امکان پذیر نبود

College Football 25

یکی از مهم‌ترین مباحث و چالش‌های موجود در صنعت گیم، نقش هوش مصنوعی در توسعه بازی‌هاست. شرکت الکترونیک آرتز (EA) به تازگی از نقش هوش مصنوعی در تولید بازی EA Sports College Football 25 پرده برداشت و طبق گفته او، ساخت و انتشار این بازی بدون کمک هوش مصنوعی، امکان پذیر نبوده است.

احتمال خطر ورشکستگی و هزینه بالا برای ساخت بازی در دو سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی را درگیر کرد اما اکنون به نظر می‌رسد که این صنعت با چالش جدیدی یعنی استفاده از هوش مصنوعی در بازی روبرو شده است.

این تکنولوژی با پیشرفت چشم‌گیر در سال‌های اخیر، اکنون توانایی شبیه‌سازی صدا و تصویر بازیگران و صداپیشگان را دارد و به دلیل نگرانی آنها از جایگزین شدن، بسیاری از صداپیشگان بازی‌ها دست به اعتصاب زدند تا بتوانند مانع استفاده از هوش مصنوعی در روند توسعه بازی‌ها شوند.

هرچند که برخی افراد، مخالف استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها هستند اما اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، در تماس با سرمایه‌گذاران اعلام کرد که چگونه این تکنولوژی باعث سرعت بخشیدن به روند ساخت بازی شده و توانسته به مدل‌سازی آن‌ها کمک کند.

College Football 25 gameplay
-

طبق گفته او، برای ساخت این بازی، نیاز به طراحی بیش از 11 هزار چهره بازیکن وجود داشت. این در حالی است که معمولاً در هر بازی ورزشی، تعداد چهره‌های طراحی شده بین 500 تا 1000 نفر است. برای تسریع این فرایند، EA از هوش مصنوعی برای تولید اولیه چهره بازیکنان استفاده کرده و سپس طراحان انسانی آن‌ها را بهبود بخشیدند.

این رویکرد، اگرچه در نگاه اول ممکن است نگران‌کننده به نظر برسد، اما در واقع یک تصمیم هوشمندانه از سوی EA بوده است. نگرانی اصلی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی، جایگزینی نیروی انسانی و کاهش کیفیت محصولات است اما در مورد بازی EA Sports College Football 25، هوش مصنوعی تنها برای تولید اولیه چهره بازیکنان استفاده شده و کار اصلی توسط طراحان انسانی تکمیل شده است.

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی به سرعت در حال افزایش است و این تکنولوژی می‌تواند هم فرصت‌ها و هم چالش‌هایی را برای این صنعت ایجاد کند. آینده صنعت بازی به نحوه استفاده از هوش مصنوعی و تعادل بین استفاده از این فناوری و حفظ خلاقیت انسانی بستگی دارد. به نظر شما آینده بازیسازی چگونه خواهد بود؟

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: gameranx.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر