شرکت Cognosphere، ناشر بازی Genshin Impact در پی اتهامات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا مبنی بر نقض قوانین حریم خصوصی کودکان با جریمه 20 میلیون دلاری روبرو شد و اکنون سازندگان با پرداخت این هزینه موافقت کردند و در پی آن، تغییرات اساسی در ساختار بازی ایجاد خواهد شد.
کمیسیون تجارت فدرال یا به اختصار FTC گفته است که ناشر بازی Genshin Impact، قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و علاوه بر جمعآوری اطلاعات شخصی کودکان زیر 13 سال، لوتباکسهای بازی را بدون رضایت والدین به آنها میفروخته است.
همچنین در گزارش منتشر شده، FTC شرکت سازنده بازی را به بازاریابی غیرمنصفانه محکوم کرده که در آن از روشهایی مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی و بنرهای درون بازی برای جذب کودکان استفاده میشده است.
علاوه بر آن، کاربران برای خرید آیتمهای درون بازی و لوتباکسها، نیازمند استفاده از ارزهای درون بازی هستند و امکان خرید مستقیم وجود ندارد؛ به همین دلیل، قیمت نهایی محصولات مبهم است و برخی مواقع، هزینه نهایی بسیار بیشتر از قیمت تعیین شده برای کاربران تمام میشود.
اکنون شرکت سازنده مستقر در سنگاپور راجع به اتهامات خود گفته است که برخی از آنها، نادرست است اما برای حفظ اعتماد کاربران و تعهد به شفافیت، این توافق را میپذیرد و مکانیزمهای نظارتی جدیدی برای ایجاد محدودیت سنی یا تایید رضایت والدین توسعه خواهد داد.
براساس این توافق، شرکت Cognosphere علاوه بر پرداخت 20 میلیون جریمه موظف به انجام کارهای زیر خواهد بود:
- ممنوعیت خرید برای افراد زیر 16 سال: خریدهای درون برنامهای برای بازیکنانی که زیر 16 سال دارند، تنها با رضایت والدین امکانپذیر خواهد بود.
- حذف اطلاعات شخصی: تمام دادههای جمعآوری شده از کودکان زیر 13 سال که رضایت والدین برای آنها اخذ نشده، حذف خواهد شد.
- شفافیت در خریدهای درون برنامهای: این شرکت موظف است اطلاعات واضحی درباره نرخ ارزهای مجازی، قیمت لوتباکسها و شانس واقعی برای برنده شدن جوایز ارائه دهد.
این توافق نشان میدهد که نظارت بر حریم خصوصی و حفاظت از کودکان در دنیای گیم به یکی از اولویتهای اصلی نهادهای قانونی تبدیل شده و با تمام شرکتها و استودیوی بازیسازی که سعی در سوء استفاده داشته باشند، برخورد قاطع خواهد شد. آیا شما هم بازی Genshin Impact را تجربه کردهاید؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: reuters.com
ثبت نظر