لوگوی راکاستار، ستارهای ساطع که نماد غولهای پولسازی صنعت بازی مانند GTA و Red Dead Redemption است، یکی از شناختهشدهترین نمادها در این عرصه به شمار میرود. اما هویت خالق این شاهکار گرافیکی تا به امروز در هالهای از ابهام باقی مانده بود.
رسانهی Time Extension در گفتگو با تعدادی از کارمندان سابق راکاستار، به دنبال پاسخ این سوال بود، اما گویی هر کس خاطرهای متفاوت از خالق این لوگو در ذهن داشت.
برخی نام اریک هیز، طراح گرافیک نیویورکی را مطرح میکردند، اما عدم پاسخگویی او به ایمیلها، تایید این موضوع را در هالهای از ابهام فرو برد. عدهای دیگر به کتاب "Jacked: The Outlaw Story of Grand Theft Auto" اثر دیوید کوشنر استناد میکردند که در آن جرمی بلیک، هنرمند سابق راکاستار، به عنوان خالق لوگو معرفی شده بود. با این حال، درگذشت غمانگیز بلیک در سال ۲۰۰۷ و عدم دسترسی به کوشنر، حل این معما را دشوارتر کرد.
اما سرانجام، طلسم سکوت شکسته شد. کارن اسکات، طراح سابق راکاستار، در مصاحبهای با Time Extension، ضمن تایید بلیک به عنوان خالق لوگوی معروف این شرکت، از نقش خود در روند طراحی آن نیز پرده برداشت.
اسکات که تا پیش از این در مورد راکاستار سکوت اختیار کرده بود، با بازگو کردن خاطرات شگفتانگیز دوران حضور خود در این شرکت و نحوهی خلق لوگوی کلاسیک آن، راز این شاهکار گرافیکی را فاش کرد.
او در این مصاحبه به دوران اولیه حضور خود در راکاستار در سال ۱۹۹۸ اشاره کرد، زمانی که در شرکتی به نام نیکلسون در کنار بلیک کار میکرد. به گفتهی اسکات، بلیک بود که او را به بنیانگذاران راکاستار معرفی و در استارتاپ جدید Take-Two مشغول به کار کرد.
اسکات خاطرنشان کرد که در آن زمان، راکاستار شرکتی نوپا و کمبودجه بود. دفتر کار آنها کوچک و شلوغ بود و حتی میز کافی برای همه وجود نداشت. با این حال، شور و اشتیاق بنیانگذاران راکاستار، به ویژه سام هوسر، انگیزهای قوی برای کار در این محیط پرهیجان بود.
یکی از اولین اقدامات راکاستار، طراحی لوگویی بود که هویت این شرکت نوپا را به تصویر بکشد. بلیک و اسکات به طور مشترک روی این پروژه کار کردند. هدف اصلی آنها، طراحی لوگویی بود که به عنوان یک برچسب قابل استفاده باشد و به راحتی در مکانهای عمومی نصب شود.
اسکات در ادامه به جزئیات طراحی لوگو اشاره کرد. فونت حرف R از نوع Helvetica Neue انتخاب شد و رنگهای طلایی و طلایی مایل به زرد، حس و حال موسیقی راک را تداعی میکردند. لبههای گرد لوگو نیز به منظور افزایش چسبندگی آن به سطوح طراحی شده بود.
اسکات با اشاره به نقش بلیک در این پروژه گفت: "اگر به کار جرمی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که در گذر زمان کهنه نشده است. این طرح خیلی زیباست و در آن زمان، به اندازهی اکنون از آن قدردانی نمیکردم."
با وجود خلاقیت و شور و اشتیاق بلیک، اما فضای آشفته و پرهیجان راکاستار، چالشهای خاص خود را داشت. اسکات در این باره خاطرنشان کرد: "ما گروهی به رستورانها میرفتیم و از هر رستورانی که میرفتیم، با لگد بیرون میشدیم. شرایط مناسبی نبود و من باید آنها را متقاعد میکردم که در ایالات متحده، مردم اسلحه دارند و شما نمیتوانید به طور تصادفی با کسی درگیر شوید."
در نهایت، این آشفتگیها برای اسکات طاقتفرسا شد. او که به تازگی باردار شده بود، میدانست که نمیتواند فرزندش را در چنین محیطی بزرگ کند. به همین دلیل، در سال ۲۰۰۰ به همراه بلیک راکاستار را ترک کرد.
داستان خلق لوگوی راکاستار، داستانی از دوستی، خلاقیت و آشوب است. داستانی که نشان میدهد چگونه یک طرح ساده میتواند به نماد یک امپراطوری بازی تبدیل شود.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: timeextension
ثبت نظر