مایکروسافت با خریداری برخی از بزرگترین شرکتهای بازیسازی، توانست جایگاه خود در این صنعت را پیدا کند. طبق گزارش مالی اخیر، مایکروسافت اکنون صاحب ۲۰ فرانچایز بازی است که هرکدام به درآمدی بیش از ۱ میلیارد دلار دست یافتهاند.
شرکت مایکروسافت در سالهای اخیر از طریق خریدهای موفقیتآمیزی مانند ZeniMax Media و بهتازگی Activision Blizzard King، توانسته سهم بزرگی از دنیای گیم را به دست آورد. اکنون گزارش سالانه ۲۰۲۴ این شرکت نشان میدهد که چگونه این غول فناوری توانسته با در اختیار گرفتن فرانچایزهای محبوب و قدیمی به رشد درآمد بالایی دست یابد.
بسیاری از این فرانچایزها مانند Warcraftو Elder Scrolls و Gears of War و Diablo و Haloو...، دههها قدمت دارند و درآمد کلان خود را طی سالیان طولانی به دست آوردهاند. پرطرفدارترین بازی این شرکت یعنی Call of Dutyنیز بیش از ۲۰ سال قبل از پیوستن به مایکروسافت، در بازار حضور داشته و اکنون تمام حقوق مالکیت آن در اختیار مایکروسافت قرار گرفته است.
مایکروسافت پس از خرید Activision Blizzard King در اکتبر ۲۰۲۳، توانست صدها میلیون بازیکن را به اکوسیستم خود اضافه کند. طبق گزارش مالی، اکنون این شرکت ۲۰ فرانچایز با درآمد بیش از ۱ میلیارد دلار دارد. علاوه بر این، با توسعه سرویس ابری، مایکروسافت امکانات جدیدی را برای بازیکنان فراهم کرده تا بازیهای محبوب خود را هرجا و هرزمان تجربه کنند.
مایکروسافت در کنار سرویس Xbox Game Pass که اکنون بیش از ۴۰۰ عنوان برای کنسول و رایانه شخصی دارد، به شدت بر روی گیمینگ ابری نیز سرمایهگذاری کرده است اما این بخش با رقابت تنگاتنگی از سوی شرکتهایی مانند آمازون، اپل، متا و تنسنت مواجه است. علاوه بر این، مایکروسافت در بازار خدمات سرگرمی نیز با سرویسهای استریم ویدیویی رقابت دارد.
این شرکت در سال جاری با رشد ۳۹ درصدی، معادل ۶ میلیارد دلار، در درآمد بخش گیمینگ خود روبهرو بوده که به رشد محتوا و سرویسهای ایکسباکس نسبت داده شده است. مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد، امیدوار است که بتواند به صورت جدی وارد دنیای بازیهای موبایلی شود و رشد خود را در تمام حوزههای گیمینگ از جمله موبایل، رایانه شخصی، کنسول و بازیهای ابری تقویت کند.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: insider-gaming.com
ثبت نظر