میکروتراکنش در دیابلو 4 باعث سود 150 میلیون دلاری شد!

Diablo-IV

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های محبوب دیابلو با نام دیابلو ۴، توانسته به موفقیت بالایی دست یابد و سود خوبی را برای بلیزارد و شرکت مایکروسافت رقم بزند. بر اساس گزارش‌ها، این اثر از طریق میکرو‌تراکنش‌های درون‌بازی، سود خیره‌کننده‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری به دست آورده است.

مدیر ارشد بازی دیابلو 4 در حساب لینکدین خود ادعا کرده است که استراتژی کسب درآمد از طریق فروش آیتم‌های تزئینی درون بازی، تعیین قیمت، ارائه بسته‌های تخفیفی، تخفیف‌های شخصی‌سازی‌شده و برنامه‌ریزی مسیر توسعه، همگی ایده‌های او بوده و استراتژی درست او منجر به درآمدزایی بیش از 150 میلیون دلار شده است. او همچنین ادعا کرده که کل درآمد خالص از فروش این بازی به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده است.

موفقیت دیابلو ۴ در زمینه‌ی درآمدزایی، اهمیت دسترسی به بازی از طریق سرویس‌هایی مانند گیم‌پس (Game Pass) ایکس‌باکس را برجسته می‌کند. پیش‌تر، بلیزارد تأیید کرده بود که دیابلو ۴ تنها طی پنج روز، درآمدی ۶۶۶ میلیون دلاری داشته است. در دسترس بودن این بازی برای مشترکین سرویس گیم‌پس ایکس‌باکس، بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی، باعث شده تا بازیکنان زیادی به تجربه این عنوان بپردازند و مبلغ بیشتری را برای خرید آیتم‌های درون برنامه‌ای صرف کنند.

diablo iv gameplay
-

با این حال، تغییرات اخیر مایکروسافت در سرویس گیم‌پس، دسترسی به عناوین روز اول انتشار، از جمله دیابلو ۴ را از طرح پایه‌ی جدید این سرویس (گیم‌پس استاندارد) حذف کرده است. این تغییر از ماه جولای ۲۰۲۴ اعمال شده است.

علاوه بر حذف عناوین روز اول انتشار، مایکروسافت دسترسی به بیش از ۴۰ بازی دیگر که پیش‌تر در دسترس بوده‌اند را نیز از طرح گیم‌پس استاندارد حذف کرده است. این عناوین شامل بازی‌های بزرگی مانند استارفیلد و هل‌بلید ۲ می‌شوند.

تصمیم اخیر مایکروسافت، بحث‌های زیادی را در میان گیمرها به راه انداخته است. بسیاری از این تغییر راضی نیستند و معتقدند که حذف عناوین روز اول انتشار از گیم‌پس استاندارد، ارزش این سرویس را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در حال حاضر بسیاری از سازندگان برای کسب درآمد بیشتر به سمت بازی‌های لایوسرویس و استفاده از میکروتراکنش در بازی‌های خود رفته‌اند و موفقیت این بازی نیز باعث تشویق سازندگان برای استفاده از این مدل کسب‌وکار در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد شد. بسیاری از بازیکنان گمان می‌کنند که میکروتراکنش در بازی‌ها باعث می‌شود تا تمرکز اصلی سازندگان از ساخت یک اثر باکیفیت، به درآمدزایی بیشتر تغییر کند اما نظر شما چیست؟ آیا با حضور میکروتراکنش در بازی‌ها موافق هستید؟

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: eurogamer.net

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر