سونی مبلغ 200 میلیون دلار برای توسعه بازی Concord هزینه کرده است اما آخرین آمار نشان میدهد که این بازی در کنسول پلیاستیشن 5 و کامپیوتر، تنها 25 هزار نسخه فروخته و عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده است.
بازیConcord از همان ابتدای معرفی با انتقادات زیادی مواجه شد و به گفته برخی، این بازی یک کپیبرداری از شخصیتهای Guardians of the Galaxy است. این انتقادات تا زمان انتشار بازی نیز ادامه یافت و به نظر میرسد که نتیجه نهایی انتشار آن نیز بسیار ناامیدکننده بوده است.
طبق گزارشات، نسخه بتای این بازی به قدری ضعیف عمل کرد که نتوانست موفق به حضور در لیست 750 بازی پرطرفدار استیم شود و در حال حاضر، تعداد بازیکنان همزمان این بازی در Steam کمتر از 1000 نفر است که خود نشاندهنده استقبال کم کاربران است. همچنین، بازیکنان با مشکلهایی همچون طولانی بودن زمان جستجوی همتیمی و لابیهای خالی مواجه هستند که تجربه بازی را برای آنها دشوار کرده است.
سایمون کارلس (Simon Carless)، تحلیلگر معروف در پاسخ به ایمیل سایت IGN تخمین زده است که Concord حدود ۱۰ هزار نسخه در Steam و ۱۵ هزار نسخه در PS5 فروخته است. این آمار فروش، با توجه به بودجه سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری که پلیاستیشن برای توسعه این بازی هزینه کرده بود، یک شکست بسیار بزرگ محسوب میشود.
این بازی در سایت متاکریتیک نمره پایین ۲.۵ را از کاربران دریافت کرده که نشاندهنده نارضایتی شدید بازیکنان است. از سوی دیگر، واکنش تیم توسعهدهنده بازی نیز حاشیهساز شده است؛ آنها در پاسخ به انتقادات کاربران، منتقدان را "افرادی بیاستعداد" نامیدهاند که این رفتار غیرحرفهای تنها به افزایش نارضایتیها دامن زده است.
با توجه به هزینههای بالا و عدم موفقیت Concord، احتمالاً سونی شکست سنگینی که ایکسباکس برای انتشار بازی Redfall تحمل کرد را متحمل خواهد شد و پلیاستیشن را مجبور به تجدیدنظر در استراتژیهای خود برای سرمایهگذاری بر روی بازیهای لایوسرویس خواهد کرد.
این شکست میتواند به تغییرات گستردهای در برنامههای آینده پلیاستیشن منجر شود. همچنین، با توجه به مشکلات بازیکنان در یافتن همتیمی و کمبود پلیر، به نظر میرسد که در روزهای آینده با کاهش بیشتری در تعداد بازیکنان مواجه خواهد شد و ممکن است به زودی با تعطیلی کامل روبرو شود.
با توجه به همه این مسائل، Concord به عنوان یکی از بزرگترین شکستهای سال ۲۰۲۴ برای پلیاستیشن شناخته میشود. هزینههای هنگفت برای توسعه و نتایج ضعیف، میتواند تأثیرات منفی بلندمدتی بر استراتژیهای پلیاستیشن و توسعهدهندگان آن داشته باشد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر