در گذشتهای نه چندان دور، شرکتهای سازنده کنسول مانند ایکسباکس و سونی، رقابت سختی بر انحصار و تسلط بر بازارهای جهانی داشتند اما اکنون، با گسترش مفهوم چندپلتفرمی و افزایش توجه به نیازهای بازیکنان، به نظر میرسد که رقابت بین کنسولها در حال کمرنگ شدن است.
در میان این تغییرات و سیاستهای جدید ایکسباکس، تلاشهای فیل اسپنسر برای گسترش بازیهای این شرکت بر روی پلتفرمهای دیگر بسیار جالب است. او در یک مصاحبه با Game File توضیح داد که عمده این تلاشها به منظور تحقق منافع تجاری ایکسباکس و کسب درآمد بیشتر است و برخلاف تصور بسیاری از بازیکنان، یک معامله با رقبا نخواهد بود.
درحالی که اسپنسر از انتشار آثار انحصاری دیگر پلتفرمها بر روی ایکسباکس استقبال میکند اما هیچگونه توقعی از آنها نداشته و ساخت پورت بازیهای خود برای ایکسباکس، کاملا به عهده شرکتهای رقیب خواهد بود. هرچند که اسپنسر از زیان احتمالی شرکت مطلع است اما براساس گفتههای او، اهمیت دادن به بازیکنان و جامعه آنلاین، برای بقای بازیها نیاز است و باعث میشود که یک اثر بتواند چندین سال پشتیبانی شود.
با این حال، هیروکی توتوکی، رئیس آینده پلیاستیشن، به یک استراتژی متفاوت پایبند است. او به دنبال تمرکز بیشتر بر روی عرضه آثار فرستپارتی روی کامپیوترهای شخصی است و امیدوار است که از طریق آن، بتواند میزان درآمد شرکت را افزایش دهد.
توجه به نیازهای بازیکنان نیز حائز اهمیت است و زمانی که یک بازی آنلاین، برای تمام کنسولها ارائه شود، بازیکنان بیشتری را در اختیار خواهد داشت و تمام بازیکنان میتوانند به تجربه بازی بپردازند. اگر استقبال بازیکنان از آثار مختلف زیاد باشد، مدت زمان پشتیبانی از بازیها نیز بیشتر خواهد شد و رشد آنها به صنعت بازیهای ویدیویی کمک خواهد کرد.
استراتژی شرکتهای سازنده کنسول، باید توازنی بین دستیابی به سود بیشتر و ارائه خدمات بهتر به بازیکنان باشد و این امر، تنها از طریق درک عمیق از نیازها و تغییرات در بازار گیمینگ امکانپذیر است.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: videogameschronicle.com
ثبت نظر