یکی از مدیران ارشد پلیاستیشن، پیشبینی کرده است که پیشرفتهای تکنولوژی در صنعت بازیسازی، باعث میشود تمرکز شرکتها در دهه آینده، از گرافیک و جلوههای بصری به سمت داستانهای جذاب و گیرا تغییر پیدا خواهد کرد.
شرکت سونی روز پنجشنبه در جلسهی استراتژی کلان خود از چشمانداز بلندمدت صنعت گیم رونمایی کرد. در این چشمانداز، برنامهی بلندمدت سونی برای موقعیت ایدهآل شرکت در ۱۰ سال آینده با در نظر گرفتن پیشرفتهای تکنولوژی مطرح شد.
در مصاحبهای که به مناسبت این رویداد منتشر شده است، اسد قزلباش، رئیس پلیاستیشن پروداکشنز و رئیس بخش محصول استودیوهای پلیاستیشن، پیشبینی خود از آیندهی بازیهای ویدیویی را اعلام کرد.
قزلباش گفت: "با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی و هوش مصنوعی، پیشبینی میکنم که بازیها در آینده شخصیسازیشدهتر شوند و تجربهای منحصربهفرد برای هر بازیکن رقم بزنند. علاوه بر این، پیشرفتهای تکنولوژی با امکانپذیر کردن نمایش احساسات و بیان عمیقتر شخصیتها، باعث افزایش تاثیرگذاری روایت داستانی بازیها میشود. این پیشرفتها به نسل جدیدی از سازندگان بازی کمک میکند تا احساسات بیشتری را در داستانهای خود بگنجانند. در آینده، تمرکز از گرافیک و جلوههای بصری بالا به سمت روایتهای غوطهورکنندهای تغییر خواهد کرد که حتی پس از کنار گذاشتن کنترلر، در ذهن بازیکن باقی میماند."
قزلباش که وظیفهی تبدیل برندهای بازی پلیاستیشن به فرنچایزهای سرگرمی جهانی را بر عهده دارد، همچنین گفت که هوش مصنوعی امکان خلق تجربیات شخصیسازیشدهتر و داستانهای پرمعنیتر را فراهم میکند.
او توضیح داد: "برای مثال، شخصیتهای غیرقابلکنترل (NPC) در بازیها میتوانند براساس رفتار بازیکن با او تعامل داشته باشند و این موضوع باعث میشود تجربهی بازی برای هر فرد، شخصیتر شود. این مسئله برای نسلهای جوانتر، یعنی نسل Z و آلفا اهمیت زیادی دارد. آنها اولین نسلهایی هستند که بهصورت دیجیتال بزرگ شدهاند و به دنبال شخصیسازی در تمام جوانب زندگی و همچنین تجربیات پرمعنا هستند."
نظر شما در رابطه با آینده صنعت بازیسازی چیست؟ آیا استودیوها توانایی استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای خود را دارند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: videogameschronicle.com
ثبت نظر