گزارشهای جدید حاکی از آن است که هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن VR2 که در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شد، نتوانسته انتظارات را برآورده کند. پس از توقف تولید این محصول، گزارش تازهای منتشر شده که علت این اتفاق را فشار سونی بر پلیاستیشن برای ساخت این هدست عنوان میکند.
فروش قابل قبول ۵ میلیون واحدی پلیاستیشن VR نسل اول، نشاندهندهی وجود پتانسیل در بازار واقعیت مجازی بود. اما به نظر میرسد سونی نتوانسته نسل دوم را با کیفیت مناسب برای کاربران ارائه دهد و حالا دلیل آن مشخص شده است. طبق گفتهها، فشار سونی، مانع اصلی موفقیت PS VR2بوده است.
در جدیدترین قسمت از برنامهی Game Mess Mornings، جف گراب به گزارشهایی در مورد کنار گذاشتن PS VR2 توسط سونی اشاره کرد. در ادامهی این بحث، تام کاسول، تهیهکنندهی گیماسپات، اطلاعات جالبی را فاش کرد. او گفت که بر اساس گزارشها، استودیو پلیاستیشن تحت فشار شرکت مادر خود یعنی سونی، مجبور به ساخت هدست PS VR2 شده است.
به گفتهی کاسول، علاقهی اصلی پلیاستیشن به ساخت این هدست نبوده است و همین موضوع، یکی از دلایل اصلی شکست آن به شمار میرود. با وجود این، پلیاستیشن موفق به ساخت سختافزاری قابل توجه شده است اما کمبود نرمافزارهای کافی برای پشتیبانی از این سختافزار، احتمالا نتیجهی اجبار سونی برای ساخت این هدست بوده است.
گزارشات اخیر نشان میدهد که بودجه ساخت بازیهای هدست واقعیت مجازی کاهش یافته و در حال حاضر، تنها 2 بازی انحصاری برای PS VR2 در حال توسعه است. استقبال کم بازیکنان پلیاستیشن، باعث شده است تا این دستگاه برای کاربران کامپیوتر نیز عرضه شود. ممکن است آیندهی این هدست به دست کاربران پلتفرم رایانههای شخصی گره خورده باشد. شاید این مخاطبان از این محصول استقبال بهتری نسبت به طرفداران اصلی پلیاستیشن داشته باشند و میزان فروش پایین این هدست را جبران کنند.
با این حال، عرضهی نسخهی کامپیوتر PS VR2 بدون برخی ویژگیهای کلیدی موجود در نسخهی پلیاستیشن، باعث میشود تا این هدست در پلتفرم رایانههای شخصی جذابیت کمتری داشته باشد. به دلیل فروش پایین، احتمال ساخت نسخههای بعدی هدست واقعیت مجازی توسط پلیاستیشن، کمی دور از ذهن به نظر میرسد. نظر شما راجع به PS VR2 چیست؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: tech4gamers.com
ثبت نظر