آخرین اخبار منتشر شده در رابطه با بازی موردانتظار استروبات، نشان میدهد که استودیو سازنده این بازی یعنی Team Asobi، قصد داشته تا بازی را در جهانی آزاد توسعه دهند اما در نهایت، به دلیل مخالفت سازنده، منتفی شد.
در حالی که به نظر میرسد بازی Astro Bot دنبالهای مستقیم برای Astro's Playroom است و ساختاری خطی با قابلیت اکتشاف بالا دارد، اما طبق گفته کارگردان خلاق بازی، نیکولاس دوسه، تیم Team Asobi در ابتدا قصد ساخت یک بازی جهانباز از این عنوان را داشته است. با این حال، برای کنترل بهتر بر تنوع بازی، در نهایت تصمیم بر ساختار مرحله محور گرفته شد.
از زمان معرفی بازی Astro Bot در رویداد State of Play اخیر پلیاستیشن، به لطف دنبالهسازی موردانتظار Astro's Playroom، به یکی از هیجانانگیزترین بازیهای سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است. شایعات زیادی در مورد بازی بعدی استودیو Team Asobi وجود داشت، اما نمایش بازی در رویداد باعث شگفتی همگان شد، چرا که این نسخه بسیار بزرگتر و باشکوهتر از Playroom به نظر میرسد.
طبق گفتههای Team Asobi، ماجراجویی Astro Bot شامل بیش از ۸۰ سیاره و حضور بیش از ۱۵۰ شخصیت پلیاستیشن خواهد بود. در حالی که وسعت بازی تحت تاثیر قرار دهنده است، اما باید بدانید که میتوانست حتی بزرگتر هم باشد.
همانطور که توسط وبسایت GamesRadar+ و براساس گزارش اولیه مجله EDGE فاش شده است، بازی Astro Bot پیش از تصمیم استودیو آسوبي برای تمرکز بر پیشروی مرحلهای، در حال توسعه به عنوان یک بازی جهانباز بوده است.
این موضوع توسط کارگردان خلاق بازی، نیکولاس دوسه تایید شد. او اعلام کرد که تیم سازنده دائما در حال بررسی این موضوع بوده است که آیا دنباله Astro's Playroom باید یک بازی جهانباز باشد یا خیر.
در نهایت، Team Asobi به نفع ساختار مرحلهای سنتی (البته با مناطق بسیار بزرگتر از Astro's Playroom) تصمیمگیری کرد، زیرا این ساختار بیشترین کنترل بر تنوع بازی را میداد. با در نظر گرفتن اهمیت حس شگفتی و کشف در Astro's Playroom، به نظر میرسد این یک انتخاب درست بوده است.
دوسه در ادامه توضیح میدهد که استودیو Team Asobi بخش زیادی از زمان توسعه Astro Bot را صرف اطمینان از جهتگیری مراحل بازی نکرده، زیرا استودیو ابتدا روی کارگاهها و نمونهسازی اولیهی گیمپلی تمرکز داشته است. این رویکرد منجر به ساخت تعداد زیادی دمو شد که بر روشهای جدید استفاده از کنترلر DualSense تمرکز داشتند و سپس این قابلیتها به شکل ارتقاءهای درون بازی ترجمه شدند.
هرچند کنجکاوی زیادی در مورد نحوهی پیادهسازی عناصر جهانباز توسط استودیو آسوبي در بازی Astro Bot وجود دارد، اما آنچه تاکنون از این دنباله دیدهایم، تکاملی ایدهآل برای گیمپلی Astro's Playroom به نظر میرسد. همه بازیها نباید جهانباز باشند و مطمئنا Astro Bot این موضوع را ثابت خواهد کرد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: thegamer.com
ثبت نظر