بازی جدید استودیوی بانجی به نام Marathon پس از چندین بار تاخیر، برای انتشار در سپتامبر 2025 برنامهریزی شده بود اما تاکنون شاهد هیچگونه تبلیغات یا بازاریابی از سوی سونی نبودهایم و احتمالا باید خود را برای تاخیر دوباره این بازی آماده کنیم.
اکنون بیش از 10 سال از انتشار بازی قبلی استودیوی بانجی یعنی Destiny میگذرد و سازندگان با ساخت Marathon، سعی در تکرار موفقیت بازی قبلی خود داشتند اما مشکلات فراوانی که از ابتدای توسعه بر سر راه بانجی قرار گرفت، مراحل ساخت بازی را بسیار پیچیده کرد.
اکنون یکی از روزنامهنگاران سابق IGN در پادکست جدید خود ادعا کرده که اطلاعات جدیدی در رابطه با پروژه به دست آورده و طبق گفته او، فعلا هیچگونه برنامهای برای تبلیغات بازی ماراتن در نظر گرفته نشده است. او در این پادکست گفت:
«یکی از منابع مرتبط با تیم بازاریابی در یکی از بازارهای کلیدی خارجی به من گفت که هیچ برنامهای برای تبلیغات پولی بازی ماراتن وجود ندارد. این تصمیم با توجه به سطح بالای پروژه، بسیار غیرمعمول است.»
بانجی تصمیم به انتشار بازی ماراتن در سال 2024 را داشت اما به دلیل اخراجهای گسترده، عرضه آن به سال 2025 موکول شد. یکی از این افراد که پس از مدتهای دلیل اصلی اخراج او مشخص شد، کارگردان بازی یعنی کریس برت بود که در نهایت جو زیگلر، کارگردان سابق ولورانت جایگاه او را در پروژه به عهده گرفت اما به دلیل اعمال برخی تغییرات، انتشار بازی به تاخیر افتاد.

در روزهای اخیر نیز رسوایی جدیدی برای این پروژه به وجود آمده و مشخص شده است که طراح سابق این اثر، بدون اجازه از طرحهای یک هنرمند خارجی استفاده کرده و پس از مدتی، استودیوی بانجی این سرقت هنری را تایید کرد.
با وجود این حواشی، استودیوی بانجی تاریخ انتشار بازی را 23 سپتامبر 2025 (1 مهر 1404) اعلام کرده اما همانطور که میدانیم باید برخی تغییرات در کلیت بازی اعمال شود و این کار به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. هرچند تاخیر در انتشار بازی به صورت رسمی تایید نشده اما با وجود مشکلات اخیر، میتوان تاخیر در عرضه بازی را قطعی دانست.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: wccftech.com
ثبت نظر