با وجود انتقاداتی که به قیمت بالای پلیاستیشن ۵ پرو وارد شده، به نظر نمیرسد این موضوع تأثیر قابلتوجهی بر فروش این کنسول گذاشته باشد.
هیروکی توتوکی، مدیر اجرایی و مالی سونی، اعلام کرده که این کنسول بیشتر برای گیمرهای حرفهای و علاقهمندان پرشور طراحی شده است تا کاربران معمولی. او تأکید کرده که اگرچه قیمتگذاری کنسول بحثهای مختلفی را برانگیخته، اما به باور او تأثیری بر تقاضا و فروش آن نداشته است.
ارزیابی فروش پلیاستیشن ۵ پرو؛ زود یا منطقی؟
یکی از نکات قابلتوجه، سطح انتظارات سونی از فروش این کنسول است. پلیاستیشن ۵ پرو با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه شده که بسیاری آن را گران میدانند. با این حال، با توجه به مدت زمان کوتاه عرضه این محصول، قضاوت درباره موفقیت یا شکست آن زود به نظر میرسد.
گزارشها نشان میدهند که این کنسول فعلاً بهراحتی در فروشگاهها موجود است و هنوز فروشگاهها موفق به تخلیه موجودی خود نشدهاند. این در حالی است که مدل استاندارد پلیاستیشن ۵ تاکنون از مرز فروش ۶۵ میلیون دستگاه گذشته است.
رشد خدمات شبکه و بازی سونی
یکی از دلایل موفقیت بخش بازیهای سونی، افزایش فروش بازیهای غیرانحصاری و اشتراکهای پلیاستیشن پلاس است. طبق آمار، سونی در نیمه اول سال مالی خود موفق به فروش ۱۳۱.۳ میلیون بازی شده که تنها ۱۱.۳ میلیون نسخه از آنها آثار انحصاری بودهاند.
عملکرد موفق بازیهای انحصاری
از میان بازیهای انحصاری، Astro Bot با فروش ۱.۵ میلیون نسخه در ماه سپتامبر، به موفقیت چشمگیری دست یافت. این بازی پلتفرمر توانست بازخوردهای مثبتی از منتقدان و بازیکنان دریافت کند. عملکرد عالی این بازی باعث شده تیم سازنده برنامهریزی برای عرضه محتوای بیشتر را آغاز کند تا بتواند مخاطبان جدیدی را جذب کند.
رقابت مدلهای مختلف پلیاستیشن ۵
با ورود نسخههای جدید مانند پلیاستیشن ۵ اسلیم و مقایسه آن با مدل پرو و استاندارد، انتخاب برای کاربران متنوعتر شده است. این موضوع میتواند تأثیر مستقیمی بر رشد فروش و افزایش رضایت مشتریان داشته باشد.
پلیاستیشن ۵ پرو با وجود بحثهای پیرامون قیمتگذاری، همچنان یکی از کنسولهای جذاب برای گیمرهای حرفهای به شمار میآید و در بلندمدت ممکن است جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: eurogamer.net
ثبت نظر