آنریل انجین 5.4: آینده‌ای سخت‌افزارمحور برای گیمینگ

Unreal Engine 5.4

دموی جدید آنریل انجین ۵.۴ نگاهی به چالش‌های پیش روی سخت‌افزار کامپیوتر در برابر نسل جدید بازی‌ها می‌اندازد.

آنریل انجین ۵، جدیدترین نسخه از موتور بازی‌سازی قدرتمند شرکت اپیک گیمز، توجهات کل صنعت بازی‌سازی را به خود جلب کرده است. استودیوهای بزرگی مثل سی دی پراجکت رد، پس از مشاهده‌ی پتانسیل این موتور، دست به تغییر کامل موتور بازی‌سازی خود زده‌اند.

موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵، همچنان در حال پیشرفت است. در حال حاضر، بازی‌های ساخته‌شده با این موتور بسیار سخت‌افزارمحور هستند. دموی جدیدی بر پایه نسخه‌ی ۵.۴ این موتور، بار دیگر این موضوع را ثابت می‌کند و جدیدترین سخت‌افزار شرکت انویدیا را نیز به چالش می‌کشد.

اپیک گیمز با فناوری جدیدش، وعده‌ی تصاویری خیره‌کننده را می‌دهد؛ اما همانطور که این دمو نشان می‌دهد، دستیابی به چنین سطحی از گرافیک، بدون هزینه نیست. دموی «Industrial Factory» نشان می‌دهد که اجرای بازی‌های ساخته شده این موتور حتی با قدرتمندترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار هم می‌تواند مشکل باشد.

کارت گرافیک GeForce RTX 4080 انویدیا که قیمتی حدود ۱۲۰۰ دلار دارد، هنگام اجرای این دمو قادر به اجرا در تنظیمات بالا (4K Epic)  به همراه نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیست. این تنظیمات، تصاویری بسیار واقع‌گرایانه را ارائه می‌دهند که مرز بین بازی و واقعیت را کمرنگ می‌کنند.

هرچند کهGeForce RTX 4080  می‌تواند در این دمو، نرخ فریم قابل قبول ۴۰ تا ۵۰ را ارائه دهد اما این مثال نشان می‌دهد که کنسول‌های نسل حاضر تا چه حد عقب هستند؛ چرا که این کارت گرافیک، تقریبا سه برابر قدرتمندتر از پلی‌استیشن ۵ استاندارد است. کاهش رزولوشن به ۱۴۴۰p، می‌تواند نرخ فریم را به بالای ۶۰ در کارت GeForce RTX 4080 برساند اما دستیابی به چنین کارایی‌ای، مستلزم صرف هزینه‌ی هنگفت برای خرید کارت‌های گرافیک جدید است.

این دمو بیشتر جنبه‌ی مفهومی دارد، اما نمونه‌های دیگر مانند دموی ماتریکس نشان داده‌اند که زمانی که آنریل انجین ۵ تمام توان خود را به کار گیرد، کنسول‌های PS5 و ایکس‌باکس سری S|X تا چه حد تحت فشار قرار می‌گیرند.

بازی Senua’s Saga Hellblade 2، جدیدترین عنوانی است که از این موتور بازی‌سازی استفاده می‌کند. خوشبختانه، الزامات سخت‌افزاری این بازی چندان دور از انتظار نیستند. استودیو سازنده، برای تجربه‌ی بی‌نقص بازی در رزولوشن ۴K، کارت گرافیک GeForce RTX 4080 را پیشنهاد کرده است.

از آنجایی که آنریل انجین ۵ هنوز در حال توسعه است، اعتقاد داریم که این فناوری با عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد، به پختگی کامل خود برسد و سیستم‌های فعلی توانایی نمایش تمام قابلیت‌های این موتور بازی‌سازی را ندارند.

همانطور که گفته شد، کنسول‌های PS5 و ایکس‌باکس سری S|X از ابتدا برای سازگاری کامل با این موتور ساخته نشده‌اند و در آینده‌ای نزدیک، این چالش برای توسعه‌دهندگان بازی‌های کنسولی، پررنگ‌تر خواهد شد. با این حال، اکنون که توسعه‌دهندگان در حال کسب مهارت کار با این موتور هستند، انتظار می‌رود سازندگان کنسول نیز سخت‌افزاری تولید کنند که بتواند با نیازهای این موتور بازی‌سازی قدرتمند، همگام شود.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: tech4gamers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر