موفقیت بازی Warzone، اکتیویژن را به ساخت نسخه موبایلی آن تشویق کرد و به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای این شرکت، به بازار عرضه شد اما متاسفانه به دلیل استقبال پایین بازیکنان و مشکلات عملکردی، این اثر در روزهای آینده از فروشگاههای آنلاین حذف خواهد شد.
بازی کال آف موبایل تاکنون رکوردهای بسیاری را به ثبت رسانده و تعداد دانلودهای آن از مرز 1 میلیارد فراتر رفته است. همین دلیل باعث شد تا اکتیویژن خواستار پورت موبایلی وارزون باشد و بازی Warzone Mobile را با تبلیغات فراوان و وعدههای بزرگ معرفی کرد.
معرفی این اثر با استقبال گسترده بازیکنان روبرو شد و با ثبت بیش از 45 میلیون پیشثبتنام، رکورد جدیدی برای شرکت سازنده رقم زد. هرچند که تاخیرهای فراوان باعث کاهش علاقه بازیکنان به این اثر شد اما همچنان کاربران زیادی جذب بازی شدند و توانست در چهار روز ابتدایی عرضه، 1.4 میلیون دلار درآمد کسب کند.
هرچند تعداد کاربران در طول زمان با کاهش چشمگیری روبرو شد اما براساس گزارشات، این اثر در ماه فوریه سال 2025 حدود 490 هزار دلار درآمد داشته اما ظاهر این ارقام برای راضی کردن اکتیویژن کافی نیست.
اکنون اکتیویژن در بیانیهای به عدم رضایت از عملکرد وارزون موبایل پرداخت و اعلام کرد:
«اگرچه از موفقیت در ارائه تجربهای اصلی از Call of Duty: Warzone بر روی موبایل افتخار میکنیم اما این بازی نتوانست مانند نسخههای PC و کنسول، رضایت بازیکنان موبایلی را جلب کند.»
به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفت تمامی قابلیتهای خرید درونبرنامهای با پول واقعی را از تاریخ 18 می 2025 (28 اردیبهشت 1404) غیرفعال کند. همچنین از این تاریخ، بازی دیگر در فروشگاههای گوگلپلی و اپاستور قابل دانلود نخواهد بود و ویژگیهای اجتماعی آن نیز از کار خواهد افتاد.

با این وجود، سرور فعلا فعال خواهند ماند و امکان بازی آنلاین با قابلیت Cross-Progression همچنان فراهم است و بازیکنانی که تا 19 می 2025 (29 اردیبهشت 1404) بازی را نصب کردهاند، میتوانند تا اطلاع ثانوی به تجربه بازی بپردازند اما انتشار تمام بهروزرسانیهای گیمپلی یا محتواهای فصلی متوقف خواهد شد.
با توقف پشتیبانی از Warzone Mobile، یکی از پروژههای بزرگ اکتیویژن در حوزه موبایل به شکست ختم شد. این تصمیم نشان میدهد که صرفا ارقام اولیه یا درآمدزایی کوتاهمدت نمیتواند موفقیت یک بازی را تضمین کند. حال باید عملکرد اکتیویژن در آینده را مشاهد و تلاش آنها برای جلب رضایت بازیکنان را بررسی کرد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: insider-gaming.com
ثبت نظر