بازی Avowed به عنوان جدیدترین اثر استودیوی Obsidian قصد دارد برخلاف بسیاری از عناوین سبک RPG، استفاده از یک نقشه کاملا جهانباز را کنار بگذارد و به جای آن مناطق محدودتر را برای ارائه یک تجربه متفاوت در اختیار بازیکنان قرار دهد.
پیش از این گزارش شده بود که بازی Avowed به صورت کامل جهانباز نخواهد بود و اکنون تیم توسعهدهنده در جدیدترین مصاحبه با رسانه Xbox Wire، دلیل این تصمیم را اعلام کردهاند. طراح روایت بازی در این مصاحبه گفته است:
"در بازیهای جهانباز، ریتم بازی به طور کامل از کنترل خارج میشود و نمیدانیم بازیکن در چه مرحلهای قرار دارد و چه کاری انجام میدهد. این پیچیدگی باعث میشود طراحی داستان و مسیر بازی دشوار شود."
با این حال، Avowed به چندین منطقه کوچکتر تقسیم شده که هرکدام با دقت و جزئیات بالا طراحی شدهاند و این تقسیمبندی به توسعهدهندگان اجازه داده تا تجربهای منسجمتر و کنترلشدهتری را به بازیکنان ارائه دهند.
تصمیم سازندگان باعث ایجاد نگرانیهایی میان طرفداران شده و عدهای گمان میکنند که این رویکرد باعث محدود شدن آزادی عمل در بازی خواهد شد. با این حال تیم سازنده تاکید کرده است که تقسیمبندی مناطق به معنی کاهش آزادی عمل نیست و بازیکنان میتوانند آزادانه در داخل هر منطقه به کاوش و انجام ماموریت بپردازند اما این آزادی در چارچوبی مشخص و مدیریت شده رخ خواهد داد.

این تقسیمبندی، چند مزیت دارد که یکی از آنها، دانستن مرحله گذرانده شده توسط تیم توسعه، پیش از ورود بازیکنان به مناطق است که باعث میشود داستانهای مربوط به هر منطقه، با دقت بیشتری بر روی روایت و گیمپلی بیان شود. همچنین بازیکنان میتوانند در هر منطقه با داستان و ماموریتهای مختص به آن درگیر شوند و از پراکندگی جهانباز جلوگیری شود.
دوری از ساختار سنتی و تمرکز بر تجربهای مدیریتشده، نشان میدهد که استودیوی Obsidian زمان زیادی را برای ساخت بازی جدید خود صرف کرده است و قصد دارد تا بهترین تجربه را در اختیار بازیکنان قرار دهد. اکنون باید منتظر ماند و نتیجه آن را از طریق بازخوردهای بازیکنان و منتقدان مشاهده کرد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: insider-gaming.com
ثبت نظر