چرا بازی‌های بتسدا هنگام انتشار باگ دارند؟ طراح اسکایریم توضیح می‌دهد

bethesda games

یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای بازی‌سازی در جهان، شرکت بتسدا است که اکثر بازی‌های آن‌ها با باگ‌های عجیب‌وغریب شناخته می‌شود. بازی‌هایی همچون سری فال اوت یا الدر اسکرولز در ابتدا با مشکلات عملکردی زیادی روبرو هستند که باعث کاهش هیجان بازیکنان می‌شود اما اکنون طراح سابق این استودیو توضیحاتی در این رابطه منتشر کرده است.

بروس نسمیت، طراح اصلی اسکایریم و طراح سیستم‌های استارفیلد، اخیرا در مصاحبه‌ای دلایل این وضعیت ناپایدار را توضیح داده و به این موضوع اشاره کرد که چرا بازی‌های بتسدا اغلب باگ‌دار منتشر می‌شوند.

نسمیت در این مصاحبه گفت: "من اولین کسی هستم که می‌گویم بازی‌های بتسدا در روز انتشار می‌توانستند باگ کمتری داشته باشند." اما او در ادامه به توضیح پیچیدگی‌های فنی این بازی‌ها پرداخت و اشاره کرد که داشتن یک بازی بدون باگ به دلیل تعداد زیاد عناصر متحرک و تعاملات میان آن‌ها، تقریباً غیرممکن است. او اظهار داشت که به دلیل اینکه بازی‌های بتسدا ویژگی‌ها و امکانات بسیار زیادی دارند، این باگ‌ها گاه قابل قبول به نظر می‌رسند.

او همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا طرفداران حاضر هستند بازی را برای مدت بیشتری به تعویق بیندازند تا بتوان تمام باگ‌ها را برطرف کرد؟ این سوالی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی طی سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌اند اما انتشار بازی‌های ناقصی مانند سایبرپانک، The Day Before و Skull & Bones و... نشان می‌دهد که گاهی سازندگان مجبور به انتشار بازی در زمان تعیین شده هستند و امکان تاخیر بیشتر در عرضه بازی وجود ندارد.

bethesda games glitch
-

یکی از نکات جالبی که نسمیت به آن اشاره کرد، مدیریت انتظارات بازیکنان است. او توضیح داد که بازیکنان معمولاً انتظار دارند که بازی بدون هیچ‌گونه باگ و کاملاً بی‌عیب باشد، اما در واقعیت رسیدن به این هدف غیرممکن است. در عین حال، او اشاره کرد که فاصله بین بازی‌ای که باگ‌های کوچک دارد و بازی‌ای که غیرقابل بازی است، زیاد است و نمی‌توان تمامی مشکلات فنی بازی را نادیده گرفت.

او پیش از این نیز اعلام کرده بود که بازی جدید بتسدا به نام The Elder Scrolls 6 که بسیاری از بازیکنان به دنبال تجربه آن هستند، احتمالا توانایی راضی کردن تمام بازیکنان را نخواهد داشت. بسیاری از طرفداران نگران هستند که این بازی هم به سرنوشت بازی‌های قبلی بتسدا دچار شود و در حالت ناپایدار منتشر شود. با این حال، نسمیت توضیح داد که بتسدا در تلاش است تا مرز بین انتظارات و واقعیت را مدیریت کند و محصولی ارائه دهد که در مهم‌ترین بخش‌ها موفق باشد.

به نظر می‌رسد که سازندگان به دنبال ایجاد بهبودهایی در بازی‌های آینده بتسدا هستند اما قطعا با مشکلاتی در این مسیر روبرو خواهند شد. آیا بازی الدر اسکرولز 6 می‌تواند به انتظارات طرفداران پاسخ دهد؟ باید منتظر ماند و عملکرد آن را مشاهده کرد.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: dualshockers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر