دلیل تاخیر عرضه‌ی Black Myth Wukong بر روی ایکس‌باکس چیست؟

black myth wukong

استودیوی بازی‌سازی Game Science اخیراً تأخیر عرضه‌ی بازی مورد انتظار Black Myth Wukong روی کنسول ایکس‌باکس را اعلام کرد. اما دلیل این تأخیر همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طبق اعلام رسمی استودیوی Game Science، دلیل تأخیر این است که در حال حاضر مشغول بهینه‌سازی نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس/اس برای رسیدن به استانداردهای کیفی خود هستند و به همین دلیل، عرضه‌ی این نسخه با سایر پلتفرم‌ها همزمان نخواهد بود.

جز کوردن، روزنامه‌نگار حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی، برای تأیید این گفته با هر دو شرکت Game Science و مایکروسافت تماس گرفت. استودیوی Game Science پاسخی ارائه نداد اما مایکروسافت پیامی با این مضمون برای وی ارسال کرد:

"ما از عرضه‌ی Black Myth Wukong روی ایکس‌باکس سری ایکس/اس هیجان‌زده هستیم و با Game Science برای عرضه‌ی این بازی روی پلتفرم‌های خود همکاری می‌کنیم. در مورد توافقات انجام‌شده‌ی شرکای ما با سایر دارندگان پلتفرم، نمی‌توانیم اظهار نظری کنیم اما همچنان تمرکز ما بر این است که ایکس‌باکس را به بهترین پلتفرم برای گیمرها تبدیل کنیم و بازی‌های عالی، هسته‌ی اصلی این هدف هستند."

جز کوردن همچنین ادعا می‌کند که پیش از تماس با مایکروسافت، در جریان نمایشگاه بازی‌های ایکس‌باکس در لس‌آنجلس (اوایل همین ماه)، زمزمه‌هایی در مورد این تأخیر شنیده است. او در این باره می‌گوید:

"در جریان نمایشگاه ایکس‌باکس 2024 در لس‌آنجلس، با وجود ادعای بهینه‌سازی، متوجه‌ی شایعاتی شدم که حکایت از عقد یک قرارداد انحصارطلبانه‌ی کوتاه‌مدت از طرف استودیوی Game Science با پلی‌استیشن برای Black Myth Wukong داشت."

Black-Myth_08-19-22
-

به نظر می‌رسد افراد دیگری که در نمایشگاه ایکس‌باکس حضور داشتند هم چنین شایعاتی به گوششان رسیده است. یوتوبر لرد کینگ دیوید، یکی دیگر از حاضرین در این رویداد، در آخرین پادکست Iron Lords مدعی شده که با سارا باند، رئیس بخش ایکس‌باکس، صحبت کرده است. او از سارا در مورد شایعه‌ی انحصاری بودن بازی برای سونی پرسیده و ظاهراً پاسخ او تنها یک کلمه‌ی «تجارت» بوده است.

اینکه مایکروسافت تمایل دارد خبر توافق انحصاری احتمالی (هرچند کوتاه‌مدت) سونی با Game Science را لو بدهد، جالب توجه است. البته همان‌طور که قابل انتظار است، بحث‌های آنلاین بر سر باخت مایکروسافت به نفع سونی شکل گرفته اما بازنده‌ی اصلی در این ماجرا می‌تواند خود استودیوی Game Science باشد.

همان‌طور که دیده‌ایم، حتی انحصاری بودن بازی برای پلی‌استیشن ۵ (که براساس آمار بزرگ‌ترین پلتفرم بازی شناخته می‌شود)، تضمینی برای موفقیت مالی نیست؛ حتی اگر بازی در ماه یا فصل عرضه، بیشترین فروش را داشته باشد و یا حتی پرفروش‌ترین نسخه در کل مجموعه باشد نیز نمی‌تواند به اندازه انتشار بازی برای چندپلتفرم، سود به دست آورد.

با توجه به هزینه‌ی بالای ساخت بازی، رسیدن به سودآوری برای عناوین مختلف، حتی برای استودیوهای AA و مستقل، بسیار دشوار شده است. تعدیل نیروهایی که در مایکروسافت و سونی رخ دادند، کاملاً مشهود هستند اما شرکت‌هایی مانند Devolver Digital که به خاطر ساخت بازی‌های کوچک‌تر در ریسک کمتری به نظر می‌رسند هم تعدیل نیرو داشتند.

رویکرد رایج امروزی این است که بازی‌ها روی تمام پلتفرم‌ها و به صورت همزمان عرضه شوند تا حداکثر بهره‌برداری از بازی صورت گیرد. پس از عرضه‌ی عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۵ از اسکوئر انیکس و کویی تکمو که فروش پایین‌تر از حد انتظار داشتند، امیدواریم استودیوی Game Science تصمیمات درستی برای شرکت خود گرفته باشد.

بازیBlack Myth Wukong  در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ (30 مرداد ۱۴۰۳) برای کامپیوترهای شخصی و پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد. در صورت انتشار تاریخ رسمی برای عرضه بازی در کنسول ایکس باکس، اطلاعات تکمیلی را در فیسیت قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: gameranx.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر