سرانجام بازی Borderlands 4 به صورت رسمی معرفی شد اما تغییراتی در این اثر صورت گرفته که برخی از آنها باعث نارضایتی بازیکنان شده است. یکی از این تغییرات، حذف نقشه کوچک یا مینیمپ میباشد که اکنون استودیوی سازنده درباره این تصمیم خود صحبت کرده است.
استودیوی گیرباکس در ساخت بازی Borderlands 4، تصمیمهای جسورانهای گرفته و تغییراتی مانند دنیای بزرگ و یکپارچه و برداشتن زمان بارگذاری (حتی در آسمان) را در این بازی اعمال کردهاند. اکنون در جریان پنل PAX East 2025، رندی پیچفورد، بنیانگذار و رئیس استودیو راجع به تصمیم حذف مینیمپ و دلایل آن صحبت کرده است:
«در Borderlands 4 با بزرگترین دنیایی که تاکنون ساختهایم روبرو هستیم؛ بدون هیچگونه بارگذاری، کاملا یکپارچه. اگر چیزی را در آسمان دوردست ببینید، میتوانید به آن برسید.»
او تاکید کرد که در این دنیای وسیع، مینیمپ دوبعدی دیگر کارایی ندارد و به جای آن، سیستم قطبنما با قابلیت نمایش موقعیت عمودی جایگزین شده است. این قطبنما علاوه بر تعیین مسیر، به بازیکنان کمک میکند تا متوجه اهداف در بالا یا پایین شوند.
یکی از بزرگترین تفاوتهای Borderlands 4 با نسخههای پیشین، افزایش چشمگیر عمق عمودی محیطها است. برخلاف زمینهای نسبتا مسطح در نسخههای قبلی، اکنون با ساختمانها، مناطق چندطبقه، ارتفاعات و لایههای مختلف روبرو خواهیم بود. پیچفور توضیح داد:
«وقتی محیطها چندلایه و عمودی باشند، یک نقشه دوبعدی فقط شما را گیج میکند اما با قطبنما و فلشهایی که بالا یا پایین بودن هدف را نمایش میدهد، درک فضایی بهتری خواهید داشت.»

حتی با وجود توضیحات پیچفورد، جزئیات این اثر برای بسیاری از بازیکنان مبهم است و هیجان زیادی برای تجربه آن دارند. با وجود اینکه تاریخ انتشار بازی در روزهای گذشته تغییر کرد، طرفداران میتوانند در 21 شهریور نسبت به خرید این بازی با قیمت احتمالی 80 دلار اقدام کنند و وارد این جهان شگفتانگیز شوند. به نظر شما کیفیت نهایی این اثر و تغییرات اعمال شده میتواند طرفداران را راضی کند؟
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: wccftech.com
ثبت نظر