گزارش جدیدی از TechInsights نشان میدهد که بازار گوشیهای هوشمند چین در اولین فصل سال 2024 پس از 11 فصل متوالی رکود، جان دوبارهای گرفته و رشدی 1 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.
این احیا به لطف افزایش عرضه محصولات و بهبود شرایط زنجیره تامین رقم خورده است.
اوپو با 16.9 درصد سهم بازار، همچنان در صدر جدول قرار دارد. آنر، هواوی و ویوو به ترتیب با 16.7، 16.6 و 16.1 درصد در رتبههای دوم تا چهارم جای گرفتهاند. شیائومی با 15 درصد سهم بازار در رده پنجم قرار گرفته است. اپل که زمانی رقیبی سرسخت در این بازار بود، با 13.6 درصد سهم بازار، جایی در بین پنج برند برتر چین ندارد.
در مجموع، این 6 برند 95.1 درصد از سهم بازار گوشیهای هوشمند چین را در اختیار دارند که این رقم در مقایسه با 93.7 درصد سال گذشته، نشاندهنده افزایش تمرکز بازار است. به نظر میرسد شرکتهای کوچکتر داخلی با چالشهای متعددی روبرو هستند و همین موضوع میتواند دلیل تغییر تمرکز برندهایی مانند میزو از تولید گوشیهای هوشمند به سمت توسعه هوش مصنوعی باشد.
جالب توجه است که گزارش IDC ارقام متفاوتی را برای سهم بازار در سه ماهه اول سال 2024 ارائه میدهد. طبق این گزارش، آنر و هواوی به ترتیب با 17.1 و 17 درصد سهم بازار، در صدر جدول قرار گرفتهاند. اوپو، اپل و ویوو نیز به ترتیب 15.7، 15.6 و 14.6 درصد از بازار را در اختیار داشتهاند.
بازگشت قدرتمند هواوی
یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، بازگشت سریع هواوی به بازار چین است. این شرکت که زمانی به دلیل تحریمهای ایالات متحده با افت شدیدی در بازار داخلی مواجه شده بود، به نظر میرسد در حال بازیابی موقعیت از دست رفته خود است. هواوی حتی در حال برنامهریزی برای گسترش تجارت خود در خارج از چین، با وجود محدودیتهای تجاری ایالات متحده، است.
رشد بازار چین نویدبخش رونق دوباره صنعت گوشیهای هوشمند در سطح جهانی است. با این حال، باید دید که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر و سهم برندهای مختلف در این بازار چه تغییراتی خواهد کرد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: techinsights.com
ثبت نظر