فروش گوشیهای آیفون در چین در یک ماه نسبت به دورهی مشابه سال گذشته، با یک کاهش ۳۳ درصدی روبرو شد. براساس گزارشی از آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، برندهای خارجی در دومین ماه سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند را به بازار چین عرضه کردند. اپل همچنان تنها شرکتی است که در بازار موبایل چین سهم قابلتوجهی دارد.
بهگزارش بلومبرگ، فروش آیفون در ماه فوریه (بهمن و اسفند) در چین کاهش یافته است، که این به معنای مواجهه اپل با کاهش فروش در این کشور به مدت سه ماه متوالی است.
شرکت فناوری اپل در ماه ژانویه (دی و بهمن) حدود ۵.۵ میلیون دستگاه آیفون را در بازار چین عرضه کرده است که نسبت به دورهی مشابه سال ۲۰۲۳، با کاهش ۳۹ درصدی روبرو بود. همچنین، فروش آیفون در ماه دسامبر (آذر و دی) نیز با کاهش ۳۰ درصدی روبرو شده بود.
اپل در چین با مسیری دشوار برای معکوس کردن روند کاهش فروش آیفون مواجه است. پیشبینیها نشان میدهد که این کاهش در سال ۲۰۲۴ با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت. اپل در حال حاضر تخفیفهای چشمگیری را برای افزایش میزان فروش آیفون در چین اجرا میکند.
تلاشهای اپل برای مقابله با کاهش فروش آیفون در چین احتمالاً با مشکلاتی مواجه خواهد شد، زیرا چین تصمیم به ممنوع کردن آیفون در سازمانها و شرکتهای دولتی خود گرفته است. چین دارای تعداد زیادی شرکت دولتی است که در بخشهای مختلفی مانند تولید برق، بنادر دریایی، معدن، تولید، آموزش و بازارهای سرمایهگذاری فعالیت میکنند و کارکنان آنها دیگر نمیتوانند از گوشیهای آیفون استفاده کنند.
علاوه بر این، اپل باید با علاقهی جدید مردم چین به گوشیهای هواوی سری میت ۶۰ نیز روبرو شود. این دستگاه چند هفته قبل از آیفون ۱۵ عرضه شده است و خریداران چینی استقبال خوبی از آن داشتهاند.
شرکت تحقیقاتی کانالیس اظهار داشته است که فروش گوشیهای هوشمند در چین بهطور کلی در ماه فوریه کاهش یافته است. تحلیلگران انتظار دارند که فروش آیفون ۱۵ در سال جاری نیز همچنان کاهش پیدا کند، در حالی که رقبای اندرویدی سعی در جلب سهم بیشتری از بازار با ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود دارند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: bloomberg
ثبت نظر