بر اساس آمارهای منتشر شده، بازیهای AAA در آیفون و آیپد نتوانستهاند انتظارات اپل را برآورده کنند. گزارش جدید مؤسسه Appfigures که توسط سایت Mobilegamer منتشر شده، نشان میدهد این بازیها به اندازهای که اپل انتظار داشت، مورد استقبال قرار نگرفتهاند.
آمار دانلود و فروش بازیهای AAA
بازی Assassin's Creed Mirage که در تاریخ ۶ ژوئن منتشر شد، تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار بار دانلود شده است. اما تنها کمتر از سه هزار کاربر، نسخه کامل بازی را با قیمت ۴۹ دلار خریداری کردهاند. میانگین دانلود روزانه این بازی به کمتر از سه هزار بار رسیده است، که به مراتب کمتر از بازیهای رایگان iOS و iPadOS است.
بازی Resident Evil 4 که در دسامبر سال گذشته برای iOS عرضه شد، تنها ۳۵۷ هزار بار دانلود شده و هفت هزار نفر هزینه ۲۹ دلاری برای نسخه کامل آن پرداخت کردهاند. همچنین، بازی Resident Evil Village فقط ۵۷۵۰ کاربر اشتراکی دارد.
تحلیلگران معتقدند که کاربران آیفون و آیپد به بازیهای سادهتر و هنری با گیمپلی مناسب برای کنترلهای لمسی علاقه بیشتری دارند. بازیهای AAA برای ارائه بهترین تجربه نیاز به کنترلر فیزیکی و نمایشگر بزرگ دارند که باعث میشود جذابیت کمتری برای کاربران این دستگاهها داشته باشند.
محدودیتهای سختافزاری
یکی دیگر از دلایل موفقیت محدود بازیهای AAA در آیفون و آیپد، محدودیتهای سختافزاری است. اپل این بازیها را فقط برای آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس و آیپدهای مجهز به پردازنده M1 و جدیدتر عرضه کرده است. این محدودیتها موجب شده تعداد کاربران این بازیها به طور قابل توجهی کاهش یابد.
با توجه به این شرایط، به نظر میرسد اپل نیاز دارد تا استراتژی خود را در زمینه عرضه بازیهای AAA بازنگری کند تا بتواند جذب بیشتری در میان کاربران آیفون و آیپد داشته باشد.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: mobilegamer
ثبت نظر