چگونه رنگ تم را در ویندوز 10 تغییر دهیم

چگونه رنگ تم را در ویندوز 10 تغییر دهیم

چگونه رنگ تم را در ویندوز 10 تغییر دهیم

مایکروسافت به شما اجازه می دهد تا از یک پالت رنگ 49 تایی،رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.در واقع می توانید به ویندوز خود اجازه دهید تا بر اساس تم و رنگ والپیپرتان رنگ تم را مشخص کند و یا خودتان رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و همچنین تنظیمات دیگر مربوط به رنگ را مانند میزان روشنایی،درخشش،وضوح،کنتراست و ... را انجام دهید.تنظیم این ویژگی به سادگی در دسترس نیست اما با یک خط فرمان در Run میتوان به سادگی به این قسمت دسترسی پیدا کرد.در قسمت پایین به شما نشان خواهیم داد که چگونه عمل کنید.

1.Run

از Win + R استفاده کنید تا پنجره ی Run ظاهر شود و یا کلمه ی Run را در قسمت سرچ باکس تایپ کنید و یا از کورتانا برای پیدا کردن آن استفاده کنید.

1

 

2. خط فرمان  Command

در پنجره ی Run عبارت Control Color را تایپ کنید و بر روی گزینه ی Ok کلیک کنید.

 

2

 

3.فعال کردن

حالا پنجره ای باز میشود که عنوان آن color and Appearance است. در این پنجره گزینه ای وجود دارد که عنوان آن Show color mixer است. بر روی آن کلیک کنید.

3

4.انتخاب

در این پنجره همانند آن چه که در عکس هم مشخص است می توانید طیف رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید.عاوه بر نوع رنگ می توانید میزان روشنایی و شدت رنگ را انتخاب کنید.زمانی که تنظیمات دلخواه خود را انجام دادید،بر روی گزینه ی Save Changes کلیک کنید.

4

 

اگر کاربر ویندوز 10 بیلد 10240 هستید، می توانید تغییر رنگ را در استارت منو،اکشن سنتر و تسک بار مشاهده کنید.اگر کاربر اینسایدر بیلد 10525 یا بعد از آن هستید، رنگ تایتل بار اپلیکیشن های شما تغییر خواهد کرد.

البته که این تنظیمات دائمی نیست و می توان آن را تغییر داد.اگر می خواهید که تغییرات را لغو کنید،به قسمت تنظیمات All setting بروید و گزینه ی Personalization را انتخاب کنید،سپس قسمت color را انتخاب کنید.در این پنجره می توانید به ویندوز خود اجازه دهید تا خودش به صورت اتوماتیک بر اساس والپیپرتان از میان همان 49 رنگ،رنگ تم هماهنگ را انتخاب کند.

5

بسیاری از کاربران با تنظیمات پیش فرض ویندوز 10 مشکلی ندارند و آن را دوست دارند.اما برخی دیگر از کاربران انتخاب رنگ های غیر هماهنگ با فضا و شخصی سازی این قسمت مهم است.این روش به این دسته از افراد بسیارکمک می کند تا با اجرای یک خط فرمان و چند کلیک به این قابلیت دسترسی پیدا کنند.

به هر حالا اگر در این زمینه به مشکل برخورد کردید می توانید از قسمت پشتیبانی ویندوز 10 یعنی Windows 10 help, tips, and tricks  کمک بگیرید.

 

 

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

عزیزی

شنبه, 22 شهریور 1399

به این میگن یه آموزش درب و داغون

پاسخ

امیرمهدی

یک‌شنبه, 19 بهمن 1399

سلام من تازه ویندوز 10نصب کردم اما میخام برم قسمت انتخاب رنگ میرم ولی هیچ کدوم کارنمی کنن همه خاموشن لطفن پاسخ بدین

پاسخ

ثبت نظر