انتقال عکس ها از آندروید به ویندوز 10

انتقال عکس ها از آندروید به ویندوز 10

انتقال عکس ها از آندروید به ویندوز 10

در این مدت که از انتشار ویندوز 10 می گذرد مشخص شده است این سیستم عامل یکی از با انطباق ترین سیستم عامل هاست.یکی از جالب ترین کارهایی که گروه مایکروسافت انجام داده است،یکپارچه سازی سیستم عامل خود است،نظیر آن چه که در استور این ویندوز مشاهده می کنید و با عرضه ی ویندوز فون به این انطیاق و انعطاف بیش تر پی خواهید برد.

در این راهنما به شما آموزش می دهیم که چگونه عکس های خود را از سیستم عامل آندرویدی خود به ویندوز 10 منتقل کنید.

برای انجام این کار چند روش وجود دارد که هر کدام را به شما آموزش می دهیم.

 

1.استفاده از برنامه ی Companion app برای وارد کردن تمام عکس ها

Phone Companion یکی از برنامه های جدید مایکروسافت است که هم زمان با ویندوز 10 ارائه شد و امکانات جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد.این برنامه در استور یونیورسال ویندوز 10 برای دانلود کردن در دسترس است،همچنین این برنامه رایگان است. به کمک این نرم افزار می توانید گوشی ویندوزی، اندرویدی و iOS خود را به راحتی به رایانه متصل کنید و فایل ها را رد و بدل کنید. این نرم افزار امکان جمع آوری و دسترسی سرویس های پلتفرم های مختلف در یک مکان را برای کاربران اندروید و iOS بسیار راحت تر می کند. پس از این که گوشی خود را به رایانه ویندوزی متصل می کنید، این نرم افزار از شما می پرسد که از چه نوع تلفن همراهی استفاده می کنید. سپس با توجه به انتخاب شما، این نرم افزار کمک می کند تا تصاویر، آهنگ ها، اسناد و یادداشت های خودتان را که در دستگاه های مختلف هستند همگام کرده و در یک مکان به آن ها دسترسی داشته باشید.

برخی ویژگی های این نرم افزار به شرح زیر است:

  • همگام سازی تصاویر به وسیله ی One Drive
  • پخش موسیقی ها به وسیله ی One Drive
  • یادداشت برداری و یا اصلاح آن ها بین دستگاه های مختلف
  •  

این برنامه به کاربران ویندوز 10 این امکان را می دهد تا به راحتی و با سرعت وارد گالری آندروید خود شده و عکس ها را به ویندوز 10 خود منتقل کنند.با استفاده از کابل میکرو USB دستگاه آندرویدی خود را به دستگاه ویندوزی خود متصل کنید،اگر برنامه ی Companion به طور خودکار فعال نشد به استارت منو مراجع کنید و برنامه را از آن جا باز کنید. مطمئن شوید حالت انتقال دستگاه آندرویدی شما MTP است.MTP حافظ امنیت دستگاه اندرویدی شماست که برنامه ای یا ویروسی به صورت اتوماتیک به حافظه جانبی دستگاه شما فرستاده نشود. در واقع یک لایه بر روی USB STORAGE است که دسترسی مستقیم به حافظه اصلی را محدود می کند. زمانی که دستگاه اندرویدی خود را متصل کردی بر روی آن پیامی خواهید دید که از شما کمی پرسد می خواهید به قسمت مدیا دستگاه ویندوزی متصل شوید و یا خیر.حالا تنظیمات لازم را در دستگاه آندرویدی خود انجام دهید.باز هم تکرار می کنیم مطمئن شوید روش اتصال شما MTP باشد نه PTP.

11

زمانی که مراحل اتصال را در دستگاه آندرویدی خود انجام دادید،همانند آن چه که در عکس زیر می بینید پنجره ای در قسمت بالای صفحه نمایش ویندوز 10 ظاهر می شود که اپلیکیشن ها و سرویس های ویندوز خود را در بالای اطلاعات دستگاه آندرویدی خواهید دید.برای کار انتقال که قصد انجام آن را داریم باید بر روی گزینه ی ای که در قسمت بالای صفحه ی ویندوز خود خواهید دید با عنوان "Import photos and videos into the Photos app" کلیک کنید.بعد از انجام این کار ویندوز شما گالری دستگاه آندرویدی را جستجو می کند و در پیامی به شما می گوید که می خواهید، عکس را به ویندوز انتقال دهید.به صورت پیش فرض تمام عکس ها و ویدیو های شما به ویندوز منتقل می شود و در فایل picture ذخیره خواهد شد.این بهترین راهی است که تمام اطلاعات شما را به صورت یک جا منتقل کرده و در یک مکان مشخص ذخیره می کند.

12

 

2.استفاده ازفایل اکسپلورر

اگر نمی خواهید تمام عکس ها را منتقل کنید،استفاده از این روش برای شما مناسب است.دستگاه آندرویدی خود را با روش MTP به کامپیوتر متصل کنید،در فایل اکسپلورر می توانید تمام فایل ها موجود در دستگاه آندرویدی خود را ببینید.عکس ها را انتخاب کرده تا به ویندوز در پوشه ای منتقل شود.این راه یکی از آسان ترین روش هاست.

13

 

3.استفاده از فضای ابری

 

untitled

یکی از محبوب ترین روش ها و متداول ترین آن ها استفاده از فضای ابری در میان کاربران ویندوز و هم سیستم عامل های دیگر است. همگی ما واژه کلود Cloud که در فارسی به فضای ابری معروف شده است را شنیده ایم. فضای ابری مانند یک چتر، محصولات و خدماتی را پوشش می دهد که برای کار کردن متکی به اینترنت هستند. کمپانی های بسیار خدمات ابری را ارائه می دهند. اگر شما به ایمیل آنلاین از طریق خدمات وب میل مانند آوتلوک Outlook یا جیمیل Gmail دسترسی داشته باشید؛ یعنی در حال استفاده از ایمیل مبتنی بر فضای ابری هستند. خدمات ذخیره سازی ابری مانند دراپ باکس dropbox و وان درایو One Drive و اسکای درایو skydrive بر مبنای فضای ابری هستند.کمپانی هایی مانند گوگل و اپل هم فضای ابری خود را دارند مانند ایکلاود iCloud و یا گوگل درایو و خدمات متفاوت دیگری که امروزه موجود است و هر کدام ویژگی های خود را دارند.

اگر شما از هر یک از این فضاهای ابری استفاده می کنید دیگر به کابل و اتصال دستگاه آندرویدی خود به کامپیوتر ندارید.در این جا به شما طریق استفاده از دو فضای ابری دراپ باکس و وان دریو را برای انتقال عکس ها از آندروی به ویندوز آموزش می دهیم.نگران نباشید اگر کاربر دیگر فضاهای ابری هستید مراحل کار تقریبا یکی است و به راحتی می توانید از پس آن بر بیایید.اگر کاربر وان درایو و یا دراپ باکس باشد و آن ها را با آندروید خود سینک کرده باشید کار انتقال عکس مانند یک جادو سریع و کامل بدون انجام عملیات خاصی صورت می گیرد.مثلا شما با دوربین خود یک عکس می گیرید این عکس بلافاصله در وان درایو و یا دراپ باکس آپلود شده و می توانید در ویندوز خود آن را مشاهده کنید.برای این کار کافی است از فعال بود camera auto-backup ویزگی در دستگاه آندرویدی خود مطمئن شوید. اگر این گزینه در دستگاه اندرویدی شما فعال نیست نگران نباشید،عکس ها در فضای ابری ذخیره خواهند شد و بعدا با انجام چند عمل ساده می توانید عکس ها را در ویندوز خود مشاهده کنید.

وان درایوOne Drive

4

برای دریافت عکس ها از وان درایو بر روی ویندوز خود باید برای بار اول وان درایو را با ویندوز خود سینک کرده و برای نوبت های بعد احتیاجی به سینک کردن نیست.می توانید یک و یا چند فولدر را انتخاب کنید تا همواره به وان درایو شما متصل باشند.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

1.بر روی آیکون وان درایو راست کلیک کنید

2.قسمت تنظیمات Setting را انتخاب کنید

3.گزینه ی Choose folders را انتخاب کنید

4.یک یا چند فولدر که می خواهید را برای سینک شدن با وان درایو انتخاب کنید.

این تمام کاری است که باید انجام دهیداز این پس ععکس های شما که با دوربین دستگاه آندرویدی خود می گیرید و یا دردستگاه خود ذخیره و یا دریافت می کنید در فولدر هایی که در ویندوز 10 با وان درایو سینک کرده اید به صورت اتوماتیک ذخیره می شود.وان درایو به صورت پیش فرض در تمتم ویندوز 10 وجود دارد و نیازی به نصب آن نیست.

 

دراپ باکسDropbox

5

بر خلاف وان درایو اگر از دراپ باکس در دستگاه آندرویدی خود استفاده می کنید،باید دراپ باکس را در ویندوز 10 نصب کنید.این برنامه به صورت رایگان در استور ویندوز در دسترس است.یا می توانید از سایت دراپ باکس نسخه ی برنامه این فضای ابری را دانلود کنید.بعد از نصب این برنامه و سینک کردن آن با ویندوز 10،فولدرهایی را هم به این برنامه اختصاص دهید.روشی که برای این سینک کردن احتیاج دارید تقریبا همانند وان درایو است که در بالا به آن اشاره کردیم.

ویژگی استفاده از فضاهای ابری برای انتقال عکس و اطلاعات از آندروید به ویندوز این است که دیگر احتیاج نیست هر بار مراحل سینک شدند دستگاه ها به هم و فضای ابری را انجام دهید و یک بار سینک شدن،همیشه انتقال را برای شما بی دردسر و سریع انجام می دهد.

به هر حال تقریبا بهترین و سریع ترین روش ها همین هایی است که در این مطلب به آن اشاره شد.در میان این سه روش که به شما آموزش دادیم،تقریبا سریع ترین ،امن ترین و بی دردسر ترین آن ها استفاده از فضاهای ابری است.فضاهای ابری امروزه به طرز شایانی توانسته ند انتقال و امنیت اطلاعات را به خوبی در هر حجمی انجام دهند.برای این کار تنها شبکه ی اینترنت و برنامه ی فضای ابری احتیاج دارید.

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر