نگاهی به انبار بزرگ آمازون

نگاهی به انبار بزرگ آمازون

نگاهی به انبار بزرگ آمازون


این مقاله محیط کاری را برای کارمندان آمازون محیطی پر تنش و پر سر و صدا توصیف می کند.
شرکت آمازون دها هزار کارگر را در بیش از 90 مرکز دسته بندی و فرستادن خود در سراسر دنیا استخدام می کند.
این کارگران، که وظیفه آن ها این است که مطمئن شوند آمازون محصولات خود را به موقع برای مشتری ها می فرستد ، با چالش های خاص خود رو به رو هستند.
آمازون انبار خود را " مراکز اجرا" یا FCs می نامد. آمازون همچنین مراکز دسته بندی دارد ، که بسته های آماده، قبل از این که به اداره های پست فرستاده شوند ،در آنجا دسته بندی می شوند.  در عکس زیر به بازانداز های FC توجه کنید.

AMAZON1
مراکز اجرا آمازون در زمان تعطیلات از همیشه پر کار تر است. در زمان اوج کار در ماه نوامبر و دسامبر ، FC ها گاه حدود یک میلیون بسته در روز می فرستند و کارمندان گاه 12 ساعت در روز کار می کنند.
آمازون در سال 2014 بیش از 20000 مرکز تحقق را به مراکز خود اضافه کرد .
کارمندان FC عموما روزی 10 تا 14 دلار در ساعت درآمد دارند و همچنین از مزایایی مثل بیمه سلامت 50 درصدی بهره مند می شوند.
یکی از بزرگترین FC ها در فینیکس آریزونا واقع است. آنقدر بزرگ است که می تواند 28 زمین فوتبال را در خود جا دهد.
همانطور که انتظار می رود، کارکردن در انبار آمازون بسیار دشوار است. کارمندان گاه ناچارند تا 20 کیلوگرم بار را حمل کنند و یا در روز حدود 10 تا 12 ساعت راه بروند.

amazon-added-more-than-20000-full-time-fulfillment-associates-in-2014
 کارگران، بسته به کارشان ممکن است 11 تا 24 کیلومتر در روز در انبار راه بروند.
فهرست کار اخطار داده است که درون مراکز اجرا دمای هوا می تواند به بالای32 درجه برسد. در سال 2011  به شدت از آمازون انتقاد شد چرا که کارگران در یک شعبه پنسیلوانیا ناچار بودند در دمای بالای 45 درجه کار کنند. سال بعد، به گفته یکی از سخنگو های این شرکت، آمازون همه مراکز اجرا خود را مجهز به تهویه هوا کرد.
هرگاه که کسی چیزی از آمازون سفارش می دهد، آن سفارش روی اسکنر یکی از کارمندان نشان داده می شود واو را به مکانی که آن کالا موجود است هدایت می کند. کارمند آن کالا را اسکن می کند، آن را در یک باربر قرار می دهد، باربر را اسکن می کند، و سپس آن را با یک تسمه نقاله برای آماده سازی برای فرستادن به مشتری میفرستد.
آنچه در مراکز اجرا مهم است، کارآیی و بازده است. تسمه های نقاله بسیار سریع حرکت می کنند. درمرکز اجرایی که در کمبلسیو، کنتاکی است، در ثانیه 426 بسته را جا به جا می شود.
" چینندگان" کارگرانی هستند که همه محصولاتی را که یک فرد سفارش داده است را با هم یک جا قرار می دهند.  " بسته بندی کنندگان" آنگاه همه این محصولات را در جعبه های آمازون قرار می دهند.
به بسته بندی کنندگان آمازون گفته می شود که " با بسته ها طوری رفتار کنید که انگار هدایای کریسمس هر فردی هستند" .
الگوریتم ها جعبه مناسب برای هر سفارش را مشخص می کنند.
نرم افزار ها نقش بسیار مهمی را در مراکز اجرا ایفا می کنند. هر چیزی را که بتوان با یک الگوریتم بهینه کرد یا به صورت خودکار انجام شود، به همین صورت انجام می گیرد. می توان گفت که مرکز اجرا آمازون مانند یک روبات خیلی بزرگ است."
برای این که کارها برای کارگران کمی آسان تر شود، در طول تعطیلات سال 2014، آمازون حدود 15000 روبات کیوا به ده مرکز تحقق در ایالات متحده اضافه کرد. آمازون سیستم کیوا را در سال 2012 به قیمت 775 میلیون دلار خرید.
برخی از کارمندان می گویند که آمازون همه حرکاتشان در مرکز اجرا را کنترل می کند و اگر به اندازه دیگر همکارانشان پر بازده نباشند به آن ها هشدار داده می شود.
برخی از آن ها شکایت دارند که به دلیل این که انبار زیادی بزرگ است، تمام زمان استراحتشان را به راه رفتن در آن محیط می گذرانند.
برای ورود و خروج روزانه، کارمندان از یک ردیاب فلز می گذرند. در دادخواهی اخیر کارگران در انبار لاس وگاس گفته شد که کنترل امنیتی ممکن است تا 25 دقیقه زمان بر باشد. آمازون آن را انکار کرد و گفت امنیت پس از شیفت " هیچ تا کمی زمان بر است."
چند سال پیش، منبعی در مورد قوانین سختگیرانه در مراحل تکمیل گفت، مانند این که کارمندان اجازه ندارند رژ لب بزنند و تنها می توانند آب را از بطری های شفاف بخورند تا ناظران بتوانند بفهمند که چه مایعی در بطری است. سخنگوی شرکت آمازون این گفته ها را رد کرد و البته بیان کردند که به دلیل وجود تکنولوژی روباتیک در انبار فقط خوردن آب مجاز است.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر