چگونه فایل های خودرا با کمک کورتانا پیدا کنیم

چگونه فایل های خودرا با کمک کورتانا پیدا کنیم

چگونه فایل های خودرا با کمک کورتانا پیدا کنیم

مایکروسافت کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون ۸٫۱، مایکروسافت بند و ویندوز ۱۰ است که محصولی از شرکت مایکروسافت آمریکاست. نام این برنامه برگرفته شده از شخصیت کورتاناست که شخصیت دارای هوش مصنوعی در مجموعه هیلو است. این برنامه مانند سیری در سیستم عامل آی‌اواس اپل است.تا قبل از ارائه ی ویندوز 10 کورتانا تنها در ویندوزفون قابل دسترسی بود اما مایکروسافتی ها تصمیم گرفتند تا کورتانا را در ویندوز 10 بگنجانند.کورتانا قابلیت های متفاوتی دارد و اگر کاربر ویندوز 10 باشید و ان را فعال کرده باشید در موقعیت های مختلف و به سرعت به کمک شما خواهد آمد.

یکی دیگر از کارهایی که می توان با کمک کورتانا به سرعت انجام داد،پیدا کردن فایل هایی است که در کامپیوتر خود دارید.البته که می توان برای این کار از فایل اکسپلورر و یا گشت زدن در فایل های متعدد،فایل مورد نظرتان را پیدا کنید اما در واقع راه سریع تر و کم دردسرتری نیز وجود دارد.با کورتانا می توانید موردهای مختلفی را جستجو کنید در این قسمت به شما اموزش می دهیم که چگونه به راحتی فایل های مورد نظر خود را در کم ترین زمان با استفاده از کورتانا پیدا کنید.

1.به سرچ باکس کورتانا  در تسک بار  بروید و آن چه را که می خواهید بیابید در سرچ باکس تایپ کنید.البته می توانید از میکروفن هم استفاده کرده و به طور مستقیم خواسته ی خود را به کورتانا بگویید. البته در نظر داشته باشید کورتانا هنوز فارسی سازی نشده است و نمی تواند دستوراتی که را به صورت فارسی به او می دهید دنبال کند و برای این کار باید کمی انگلیسی بدانید.

1

2.زمانی که کلمه ی مورد نظر را تایپ کردید،در بالای همان کادر دو گزینه خواهید دید:My stuff و Web.در این قسمت شما باید My stuff را انتخاب کنید.حالا کورتانا درمیان اطلاعات شما جستجو می کند حتی اگر وان درایو خود را فعال کرده باشید،ان را هم می گردد تا فایل مورد نظرتان را بیابد.

2

 

3

 

4

به همین سادگی.البته می توانید برای جستجوی دقیق تر از عبارت هایی استفاده کنید که در قسمت پایین لیست کرده ایم:

  • Show photos from last week : عکس های هفته ی پیش را نشان بده
  • Show me photos from Philippines: عکس هایی که در فیلیپین گرفته ام را نشان بده
  • Show documents from last Monday : اسناد دوشنبه ی گذشته را نشان بده
  • PDF files from July: پی دی اف های ماه جولای را نشان بده

هر آن چه که کورتانا پیدا کند،در قسمت بالای سرچ باکس در صفحه ای به شما نشان می دهد و شما می توانید فایل مورد نظر خود را از آن قسمت پیدا کنید.می توانید تجربیات خود را در این زمینه با دیگران در قسمت نظرات سایت به اشتراک بگذارید.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر