نسخه بتای NetBeans 8.1

نسخه بتای NetBeans 8.1

آخرین نسخه از محیط توسعه نرم افزار NetBeans دارای ابزارهایی برای جاوا اسکریپت و HTML5 می باشد و از محیط ترکیبی جاوا/C++ پشتیبانی می کند. نسخه بتای NetBeans8.1 هم اکنون برای دانلود موجود می باشد.


NetBeans به احتمال زیاد، اولین محیط توسعه جاوا بود و محیط خوبی برای کار کردن با پروژه های جاوااسکریپ/HTML می باشد و اکنون با نسخه 8.1 شرایط بهتری فراهم شده است.
ویژگی اصلی جدید این محیط، پروژه Node.js می باشد که از اجرا و عیب یابی برنامه های Node.js پشتیبانی می کند.

NB81node
این نسخه نیز از AngularJS 1.2 و 1.3 و نیز Knockout.js هم پشتیبانی می کند. فریم ورک های دیگر جاوااسکریپت که کامل کننده کد را پشتیبانی می کنند Jade،  Grunt و Gulp و برای توسعه دهندگان Php نیز، Phing آماده شده است.
بهبودهایی در این نسخه انجام شده است، مانند کامل کننده کد برای ویرایشگر جاوااسکریپت، بریک پوینت های شرطی در عیب یاب جاوا اسکریپت، Code Folding در Jason و بریک پوینت های Dom در برنامه های وب.
بهبودهای توسعه دهندگان وب در نسخه 8.1 شامل طراحی دوباره NetBeans Profiler برای تنظیم وظایف و کارآیی ابزار جستجوی جاوا می شود.
برای توسعه دهندگان C/C++، ویزارد پروژه جدید و پشتیبانی از گیت و مرکوریال از راه دوراز مهم ترین ویژگی های افزوده شده به این نسخه از NetBeans است وبرای اولین بار این محیط توسعه نرم افزاری از توسعه ترکیبی Java/C++ با یکپارچگی با تکنولوژی های JNI و JNA پشتیبانی می کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر