مرورگر منبع باز مایکروسافت با استفاده از HTML، CSS و جاوااسکریپت

مرورگر منبع باز مایکروسافت با استفاده از HTML، CSS و جاوااسکریپت

مایکروسافت مرورگری طراحی کرده است که استفاده از موتور نرم افزاری EdgeHTML را کاهش داده و به توسعه دهندگان اجازه می دهد که مرورگرهایی برای تمام پلت فرم های ویندوزی بسازند. مرورگر Edge در بین کاربران، عمدتا بخاطر سرعت بالای آن، طرفداران بسیاری پیدا کرد ولی اگر هر کدام از ما بخواهیم این مرورگر را امتحان کنیم باید حتما ویندوز 10 نصب کنیم زیرا این مرورگر برای همه پلت فرم ها قابل اجرا نیست.


دلیل اصلی سرعت بالای مرورگر Edge، استفاده از موتور مرورگر جدید مایکروسافت، EdgeHTML، موتور قدیمی تر جاوااسکریپت یعنی چاکرا است.
برای اینکه توسعه دهندگان متوجه شوند که این ابزارها چه قابلیت هایی دارند، مایکروسافت یک مرورگر متن باز تهیه کرده است که به عنوان یک برنامه مختص تمام پلت فرم های ویندوزی کار می کند و از WebView برای کنترل تعامل با موتور EdgeHTML استفاده می کند.
این مرورگر از تکنولوژی¬های استاندارد وب مانند HTML، CSS و جاوااسکریپت استفاده می کند و حمل کننده ای ساده برای کنترل کننده WebView است.
تیم Edge مایکروسافت گفته است: "تکنیک های یکسانی می تواند در هر برنامه مختص پلت فرم های ویندوزی برای یکپارچگی با محتویات وب استفاده شود." در واقع هر برنامه ویندوزی که بر پایه UWPهای مدرن ساخته شود، می تواند کنترل WebView را در اختیار داشته باشد.
Josh Rennert، مدیر برنامه مایکروسافت Edge توضیح داده است که: "با استفاده از کنترل WebView می توانیم یک مرورگر ساده با استفاده از تکنولوژی استاندارد وب در یک بعدازظهر بسازیم."
این مرورگر، مانند همه مرورگرهای استاندارد دیگر دارای دکمه های عقب و جلو، آدرس بار، تایتل بار، آدرس بار مختص URL، دکمه Refresh و پنل تنظیمات است. علاوه بر آن، دکمه Favorite و منویی برای مدیریت بوکمارک ها از دیگر ویژگی آن است.
کد منبع این مرورگر بر روی گیت هاب وجود دارد که تحت لیسانس MIT می باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر