ویندوز 10 در شرکت: کوتاه در مورد Windows ICD

ویندوز 10 در شرکت: کوتاه در مورد Windows ICD

ویندوز 10 در شرکت: چیزهایی در مورد Windows ICD

شرکت ها به شدت در سازگاری با سیستم عامل های جدید برای کامپیوترهایشان مشکل دارند. در حالی که شرکت های کوچک تر بیشتر می توانند زمان برای ارتقا سیستم تکنولوژی کاربران خود بگذارند به نظر می رسد که در شرکت های بزرگ تر وقت گذاشتن برای نصب آخرین نسخه سیستم عمل ها به دلیل پیچیدگی در آموزش به کاربران و سازگاری با برنامه ها دشوار تر است، و همچنین نصب این سیستم عامل ها بسیار زمان بر است. استفاده از طراح تصویر انعکاس و پیکر بندی ویندوز (ICD) بسیار ساده است و اگر می خواهید بفهمید که محیط شما برای ویندوز 10 آمادگی دارد یا خیر می توانید خودتان این کار را انجام دهید. این ابزار همچنین می تواند در روند آماده سازی پکیج تصویری ویندوز 10 بسیار موثر و کمک رسان باشد.در زیر، برای شما توضیح داده می شود که چطور می توانید ICD  را دانلود و نصب کنید، یک پکیج آماده سازی ساده  (provisioning package ) برای ویندوز 10 بسازید و آن را اجرا کنید.

طراح انعکاس و پیکر بندی ویندوز را دانلود کنید:
باید کامپیوتری داشته باشید که روی آن ویندوز 8.1 و یا ویندوز 10 نصب شده باشد تا بتوانید  ویندوز ICD را روی آن اجرا کنید. اگر ویندوز 10 دارید همه چیز آماده است. اگر ویندوز 8.1 دارید، یک کلید ثبت بسازید. از قسمت PowerShell، برای ساخت کلید ،فرمان زیر را به صورت خطی کپی و پیست کنید.

New-Item –Path HKLM:SYSTEMCurrentControlSetControlFileSystem -Name NtfsAllowUsnMinSize1Mb -ItemType Dword -Value 1


اگر ندانید که کجا را بگردید، یافتن ICD می تواند کمی چالش برانگیز باشد. افراد زیادی در تالارهای گفت و گو و یا مقالات TechNet به دنبال آن گشته اند که هنوز به روز رسانی نشده اند و لینک دانلود در آن ها قرار گرفته نشده است و به مشکل برخورده اند.
می توانید ویندوز ICD را به عنوان کیت ارزیابی و نصب (ADK) که برای دانلود در Windows 10 Hardware Dev Center موجود است بیابید. در Hardware Dev Center بسیاری اطلاعات کاربردی و برنامه برای دانلود موجود است، ولی اگر می خواهید مستقیما ICD را نصب کنید، از Windows 10 ADK کمک بگیرید.

نصب ویندوز ICD از Windows 10 ADK
هیچ چیز سختی در مورد نصب آن وجود ندارد. یک نکته کلیدی  ICD Windows این است که به برخی از ابزار در کیت متکی است. در نتیجه باید گزینه هایی را به صورت زیر انتخاب کنید تا آن را نصب کنید: 

 

  •    Deployment Tools

   ( Windows Preinstallation Environment (Windows PE

 ( Imaging and Configuration Designer (ICD
( User State Migration Tool (USMT

کیت ابزار عملکرد (Performance Toolkit) و کیت ابزار ارزیابی ویندوز (Windows Assessment Toolkit) هر دو به طور پیش فرض انتخاب می شوند، ولی اگر قصد استفاده از آن ها را ندارید می توانید تیک آن ها را بردارید و GB 2 از فضای دیسکتان را خالی کنید.
سپس، از شما خواسته می شود که داده های مصرفی را به مایکروسافت بفرستید. این مرحله بسیار پیشنهاد می شود چرا که به مهندسین مایکروسافت کمک می کند تا محصولات بهتری بسازند. به هر حال اگر نمی خواهید که چیزی به مایکروسافت بفرستید و یا سیاست های شرکتتان ضد این کار است، این تنظیمات را هنگام نصب کنسل کنید. و سپس مراحل بعدی نصب را که آسان است طی کنید.

ساخت یک پکیج ساده آماده سازی در ICD
پکیج آماده سازی از نصب معمولی متفاوت است چرا که پکیج آماده سازی را روی یک ویندوز 10 نصب شده قرار می دهید.
خوب هدف چیست؟هدف این است که اگر کاربران نهایی از قبل  از دستگاه های ویندوز 10 استفاده می کنند که از یک تولید کننده تجهیزات اصلی خریداری کرده اند و دستگاه ها تصویر شرکتی روی خود ندارند، هنوز می توانید تنها با استفاده از نقطه شروع کنترل زیادی داشته باشید. سپس پکیج آماده سازی برنامه هایی را  اضافه و آن هایی را که شما نمی خواهید در سیستم شرکتتان باشد حذف می کند.با استفاده از نوار صفحه شروع با انتخاب " New Provisioning Package " یک پروژه جدید را شروع کنید.
یک تجربه دسکتاپ را انتخاب کنید که شامل همه ویژگی هایی که در همه محیط هایی که در ویندوز 10 ها مشترکند می شود، و همچنین به شما ویژگی های اضافه و تنظیماتی را ارائه می دهد که با پیکربندی دسکتاپ می آید. برای پروژه خود اسم بگذارید، درمورد آن توضیح دهید و سپس " Next" را کلیک کنید.
نمای درختی همه آیتم مختلفی را که می توانیم شخصی سازی کنیم نشان داده است. "Accounts" را گسترش دهید و "Users." را انتخاب کنید. یک نام کاربری مانند "IT_SetupAdmin" در فیلد متنی انتخاب کنید و روی "Next." کلیک کنید.
برای حساب کاربری یک رمزواژه نیاز است. تنظیمات کاربر را برای حساب کاربری IT_SetupAdmin گسترش دهید. سپس "Password" را از نمای درختی انتخاب کنید برای حساب کاربری رمزواژه انتخاب کنید. "UserGroup" را از نمای درختی انتخاب کنید و برای عضویت در گروه "Administrators" ثبت نام کنید.
"Export” را از منو بالا ، سپس "Provisioning Package." را انتخاب کنید. صاحب پکیج آماده سازی را به "IT Admin" تغییر دهید، سایر فیلد ها را به حالت پیش فرض رها کنید و روی "Next." کلیک کنید.
از آنجایی که رمزواژه در پیکربندی تعیین شده بود، لازم است که پکیج آماده سازی را رمزگذاری کنید. رمز عبور را به خاطر داشته باشید و "Next" را بزنید. مکان پکیج آماده سازی را مشخص کنید و دوباره "Next" را بزنید.
در نهایت  در قسمت جعبه ساخت ، دکمه "Build" را برای پایان دادن به کار بزنید.

اجرا پکیج آماده سازی
برای اجرای پکیج آماده سازی فقط روی ppkg. کلیک کنید . از شما رمزواژه خواسته می شود.
پس از این که رمزواژه را با موفقیت وارد کردید، از شما خواسته می شود که تایید کنید که پکیج قابل اعتاد است. روی "Yes, add it." کلیک کنید.
با کمترین زحمت، با پیکربندی حساب کاربری ادمین را می سازیم. می توانیم فایل ها را به کاربرانی که در شرکت هستند برسانیم بدون این که رمزواژه  حساب مدیر را به آن ها بدهیم. حتی می توانیم پیکر بندی را به آن ها ایمیل کنیم و آن ها می توانند در حالی که VPN آن ها قطع است آن را اجرا کنند.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه ICD در microsoft.com مراجعه کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر