با اینکه دونالد ترامپ طی ماههای اخیر کمک زیادی به شبکه اجتماعی توییتر کرد و باعث شد تا در مباحث ملی از آن نام برده شود؛ اما کسبوکاری که پشت این سرویس پیامرسان قرار دارد نتوانسته خود را همگام با این جریان پیش ببرد. این مسئله در گزارش مالی که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد؛ نیز بهخوبی دیده میشود.
وقتی این پلتفرم را با دیگر اپهای شبکههای اجتماعی مقایسه میکنید، بیشتر متوجه روند بسیار کند توییتر میشوید. در چارت زیر که توسط Statista تهیه شده؛ میبینید که این سرویس در سالهای نخستین انتشار موفق به جذب صدها میلیون کاربر شد ولی طی دو سال گذشته آنها تنها موفق به جذب 31 میلیون کاربر فعال ماهانه شدند.
اما جهش فیسبوک در همین مدت؛ بهطور چشمگیری سریع و بزرگ بوده است. شبکه اسنپچت هم از این نظر توییتر را پشت سر گذاشته و با موفقیت به حرکت خود ادامه میدهد.
این روزها توییتر اصلا نمیتواند همان تأثیری که فیسبوک در اجتماع دارد را داشته باشد. از طرف دیگر بهنظر میرسد که این روند کند و تا حدی نزولی برای مدتهای طولانی ادامه خواهد داشت.
در گزارش سه ماهه چهارم که توسط توییتر برای سال گذشته میلادی منتشر شد؛ میزان درآمد این شبکه 717 میلیون دلار بوده در حالیکه پیشبینی میشد این رقم به 740 میلیون دلار برسد.
تعداد کاربرهای فعال در ماه در این شبکه از 317 میلیون در مدت مشابه در سال 2015 به 319 میلیون در سال 2016 رسید.
توییتر همچنان به حرکت خود بهعنوان یک شرکت ضررده ادامه میدهد. گزارشها حاکی از آن است که ضرر مالی این شرکت در بازه زمانی مورد بحث برابر با 167 میلیون و در کل سال مالی گذشته 457 میلیون دلار بوده است.
با نگاه به این چارت میبینید که توییتر بهطور کامل از دیگر رقبای خود در این بخش عقب افتاده و آمار نشاندهنده یک سال فاجعهبار برای آنها است.
ثبت نظر