مایکروسافت با تمام قوا به LinuxCon می پیوندد.

مایکروسافت با تمام قوا به LinuxCon می پیوندد.

مایکروسافت با تمام قوا به LinuxCon می پیوندد.

ویدئو: رئیس بنیاد لینوکس ، جیم زملین، بیان می کند که چگونه مایکروسافت که زمانی ضد لینوکس بود حال در یک طرح منبع باز این بنیاد همکاری می کند.
بیشتر هوادارن لینوکس هیچ گاه انتظار نداشتند که مایکروسافت را در لیست اسپانسر های یکی از رویداد های بنیاد لینوکس ببینند. اما این اتفاقی است که این هفته در LinuxCon افتاد.
مایکروسافت اسپانسر این رویداد بود و یک غرفه در قسمت فروشندگان داشت که توجه زیادی را از طرف کسانی که به کنفرانس رفته بودند به خود جلب کرد. برخی از روی کنجکاوی از آن بازدید می کردند در حالی که خیلی ها حتی نمی توانستند باور کنند که مایکروسافت حضور دارد! بسیاری فقط جلوی غرفه می ایستاددند تا کالایی را که تا به حال در کنفرانس LinuxCon دیده نشده بود بردارند. یک  تکه لاستیکی کوچک به شکل پنگوئن کت و شلوار پوشیده، با لوگو مایکروسافت شاید جالب ترین چیزی بود که در این رویداد دیده می شود.
با این وجود، هنوز تنفری که جامعه لینوکس از مایکروسافت دارد، هنوز به طور کامل از بین نرفته است. هنگامی که جیم زملین ، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس یک پنگوئن کت شلوار پوشیده با لوگو مایکروسافت را در جلسه اصلی کنفرانس بلند کرد، با اعتراض برخی از حاظرین رو به رو شد.
از میان جمعیت اعتراضاتی مانند " آن را زمین بگذار" شنیده می شد. حتی یکی از حاظرین فریاد زن " ممکن است دچار سرطان شوی!"
در سال 2001، مدیر عامل اسبق مایکروسافت، استیو بالمر علنا لینوکس را " سرطان" خواند اما جیم زملین می گوید که آن زمان ها گذشته است.
در مصاحبه ای با eWEEK زملین در مورد همکاری مایکروسافت در بسیاری از فعالیت های بنیاد لینوکس و همچنین تعامل شخصی خود با کارمندان مایکروسافت سخن گفت .
زملین گفت: " تعامل شخصی من با مایکروسافت بسیار مثبت بوده است." وی افزود: " هرچه می خواهی ددر مورد مایکروسافت بگویید، اما در آنجا آدم های نابغه ای کار می کنند که کار کردن با آن ها بسیار جذاب است."

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر