جریمه 1.4 میلیاردی گوگل در صورت اثبات اتهامات

جریمه 1.4 میلیاردی گوگل در صورت اثبات اتهامات

در رأس اتهامات داغ اروپا، تعدادی از شرکت های هندی، مانند فلیپ کارت و فیسبوک، از نفوذ گوگل در بازار جستجو صحبت کرده و به مقام قضایی هند در مورد سوءاستفاده گوگل از موقعیت خود، شکایت کرده اند. اگر این موضوع ثابت شود، جریمه 1.4 بیلیونی نصیب گوگل خواهد شد.


اساسا این موضوع توسط باهارات ماتریمونی، یک سایت دوستیابی هندی، مطرح شد و بعد از آن شرکت های دیگری مانند مایکروسافت، فلیپ کارتف، مپ مای ایندیا، میک مای تریپ، که مجموعا سی شرکت می شوند، این موضوع را مطرح کردند و از ادعا علیه گوگل حمایت کردند.
این ادعا تنها به این خاطر نیست که گوگل از محصولات خود در بین رقبای دیگر، طرفداری می کند –حتی زمانی که محصولات دیگر محبوب باشند ولی آن دسته از لینک هایی که هزینه ای را به گوگل پرداخت می کنند، در موتور جستجو در رتبه بالاتری نشان داده می شوند. برای مثال، به نظر می رسد که MoneyControl.com در هند محبوبتر از گوگل فایننس باشد و ولی در گوگل، گوگل فایننس در رتبه ای بالاتر از دیگری قرار دارد.
فلیپ کارت حتی مدعی است که موقعیت آن در نتایج جستجوی گوگل، مستقیما به میزان هزینه ای است که برای تبلیغات پرداخت می کند.
این شرکت تا دهم سپتامبر فرصت دارد که به اتهامات پاسخ دهد. هم اکنون نیز در پاسخ، این جملات را بیان کرده است: "ما با CCI کار خود را ادامه می دهیم و مطمئنیم که ما قوانین رقابتی هند، سازگاری داریم. دادگاه های سراسر جهان، شامل کشورهای آمریکا، آلمان، تایوان، مصر و برزیل به این پرونده نگاه کرده اند و مشکلی را ندیده اند."
 اگر CCI اتهامات وارده به گوگل را اثبات کند، گوگل متحمل جریمه 1.4 میلیاردی می شود که حدود 10 درصد از دست آوردهای او در آن منطقه است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر