برندهای چینی مانند هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی با کنار زدن برند آمریکایی اپل، باعث شدند اهالی کوپرتیو در بازار تلفن هوشمند کشور چین به جایگاه پنجم سقوط کنند.
در سال ۲۰۱۶، حدود ۴۷۶.۵ میلیون تلفن هوشمند در کشور چین به فروش رسید که افزایش ۱۱.۴ درصدی داشته است. سه ماهه چهارم با فروش ۱۳۱.۶ میلیون دیوایس، بالاترین رکورد را از آن خود کرد.
تحقیقات و بررسیها نشان میدهد که هوآوی با فروش ۷۶.۲ میلیون دستگاه در جایگاه اول قرار گرفته و نزدیکترین رقیبش نیز شرکت اوپو است که حدود ۷۳.۲ میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده.
خانم Jessie Ding، یکی از تحلیلگران، در این باره میگوید:
در سال ۲۰۱۶ سه برند هوآوی، اوپو و ویوو رقابت بسیار سختی با یکدیگر داشتند و با استراتژی ورود مستقیم به بازار توانستند نام و آوازهای برای خود دست و پا کنند. پرچمداران این سه شرکت نیز با توانایی و قدرت خود سود نسبتا زیادی نصیب تولیدکنندگان خود کردند.
شیائومی، دیگر برند چینی، توانست ۵۱.۴ میلیون دیوایس به فروش رساند که با ۲۱ درصد افت نسبت به سال گذشتهاش روبرو شد و درصد اشتراک این شرکت چینی در بازار از ۱۵.۲ به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد.
خانم دینگ در اظهارات خود ادامه داد:
امسال برای اپل سال خوبی خواهد بود و آنها امیدوارند تا بتوانند مانند سال ۲۰۱۵ فروش خوبی در کشور چین داشته باشند؛ چراکه مردم این سرزمین، مانند دیگر علاقهمندان دنیای تکنولوژی، منتظرند ببینند اهالی کوپرتینو برای تولد ده سالگی آیفون چه برنامهای در نظر دارند.
ثبت نظر