رتبه بندی زبانهای برنامه نویسی با سفارشی سازی معیارها

رتبه بندی زبانهای برنامه نویسی با سفارشی سازی معیارها

رتبه بندی زبان های برنامه نویسی جالب و معمولا مورد بحث های بسیاری می باشند ولی این رتبه بندی، به صورت کاربردی، بسیار مهم هستند. چه زبانی را باید یاد بگیرید؟ با کدام زبان می توانید پول بیشتری کسب کنید؟


IEEE، رتبه بندی تخصصی برای زبان های برنامه نویسی در چند ماه پیش تولید کرد که هم اکنون این رتبه بندی به صورت یک صفحه وب در آمده است که افراد می توانند به راحتی آن را امتحان کنند.
تفاوت کلیدی بین رتبه بندی IEEE و دیگر رتبه بندی ها، در معیارهای استفاده شده است. در این مورد، 12 معیار از 12 منبع انتخاب شده است. بعضی از آنها شبیه به معیارهایی در رتبه بندی های دیگر هستند، برای مثال جستجوی گوگل، به عنوان یک معیار پایه در Tiobe Index به شمار می رود. برخی از معیارها نیز جنبه های مختلف محبوبیت زبان را در نظر گرفته اند. برای مثال، میزان نیازی که در بازار کار به آن زبان وجود دارد.
بعد از یک بررسی اولیه، تعداد زبان ها به چهل و هشت زبان کاهش یافت. اگر فکر می کنید که بعضی از اینها، به عنوان یک زبان برنامه نویسی به حساب نمی آیند، مانند HTML، بنابراین به عنوان ابزاری به آنها نگاه کنید که برای تنظیمات برنامه نویسی مناسب هستند. زبان های برنامه نویسی به چند قسمت وب، موبایل، تجاری و سیستم های توکار تقسیم می شوند تا زبان های برتر در هر زمینه مشخص شوند.
12 معیار در نظر گرفته شده، با یکدیگر ترکیب شده اند و یک رتبه بندی استاندارد را ایجاد کرده اند ولی بخش جالب و واقعی این رتبه بندی اینست که شما می توانید معیارها را تغییر دهید.

ieee1
با استفاده از این امکانات می توانید در مورد بهترین زبان بحث کنید. مشاهدات بسیار جالب هستند. به نظر می رسد جاوا تفاوت خاصی با زبانهای دیگر نداشته باشد ولی همچنان در صدر است. یا چیزهای دیگری هم هست که می توان در مورد آنها بحث کرد. مثلا چرا جاوااسکریپت در صدر زبانهای وب قرار نگرفته است؟

ieee2

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر