نسخه سوم Windows Server 2016سرانجام به برنامه کانتینرز مجهز شد

نسخه سوم Windows Server 2016سرانجام به برنامه کانتینرز مجهز شد

نسخه سوم Windows Server 2016سرانجام به برنامه کانتینرز مجهز شد


 ردموند (Redmond) در اپتدا افزود که نسخه بعدی ویندوز سرور که در ابان ماه منتشر می شود برنامه کانتینرز (containers) را پشتیبانی می کند ؛ عملکرد ویندوز سرور در کنار برنامه داکر موجب شده است سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس (Linux) نیز این کارایی را داشته باشند .
براساس انچه مایک نیل از شرکت میکروسافت در روز چهارشنبه اعلام کرد ، اولین نسخه نرم افزار کانتینرز بازار خوبی را ایجاد کرده است .
نیل افزود : " هم اکنون Windows Server Containers بخشی از پروژه ازاد داکر می باشد که می توان با استفاده از برنامه پاور شل (power shell) و داکر انرا تکثیر و اجرا نمود ."
اگرچه باید توجه داشت که تنها ویندوزهای سرور استاندارد می تواند مستقیما برروی سیستم عامل میزبان کار کند . فناوری دومی که با قراردادن کانتینرز در ماشینهای مجازی هایپر – وی  (Hyper-V virtual machines) امنیت را افزایش می دهد در کنار ویندوز سرور 2016 ارائه می شود اما تا امدن نسخه بعدی اطلاعاتی از ان ارائه نمی شود .
مانند نسخه پیشین این نسخه نیز دارای نانو سرور جدید (Nano Server) و سیستم عاملهای کوچک میکروسافت نظیر CoreOS یا Red Hat Atomic Host است .
شاید روزی بتوان سیستم عامل نانوسرور را مانند سیستم عامل لینوکس تنها با ویژگیهای مورد نیاز اجرا کرد و همه کارها را با کانتینرز ان انجام داد . هم اکنون این سیستم عامل تنها یک سیستم ازمایشی است که بمنظور ارزیابی و ارائه بازخورد فقط در اختیار طراحان قرار دارد .
دومین نسخه سیستم عامل نانوسرور دارای یک بخش کنترل بحران جدیدبرای رفع مشکلات تنظیمات شبکه بندی رایانه و یک فایل اغازگر پاور شل برای اجرای سیستم حافظه مجازی نانو سرور برروی برنامه Azure cloud شرکت میکروسافت است ، علاوه براین می توان با استفاده از ویرایش CoreCLR برنامه Net runtime ، نرم افزار ASP.Net 5 را برروی ان اجرا کرد .
این ویرایش سیستم عامل Windows Server 2016 همچنین دارای نرم افزار زیرسیستم شبکه بندی میکروسافت که متمرکز سازی تنظیمات شبکه را ممکن می سازد ویک  تقسیم کننده بار نرم افزار می باشد . در این ویرایش یک پشتیبان ازمایشی برای سیستمهای حافظه محافظت شده مجازی  نیز درنظر گرفته شده است که دسترسی میزبان را به سیستم حافظه مجازی محدود می کند .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر