قابلیت های جدید ویندوز 10 و نکاتی برای افزایش چشمگیر طول عمر باتری

قابلیت های جدید ویندوز 10 و نکاتی برای افزایش چشمگیر طول عمر باتری

قابلیت های جدید ویندوز 10 و نکاتی برای افزایش چشمگیر طول عمر باتری

اگر پس از ارتقا به ویندوز 10 باتری شما به مشکل برخورده است، در زیر با نکات و ویژگی هایی آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند از طریق ویندوز 10 طول عمر باتری خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.
مایکروسافت نقش بسیار مهمی را در بهینه سازی طول عمر  باتری یک دستگاه ایفا می کند. ویندوز 10 ویژگی های جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران کمک می کند که طول عمر باتری خود را افزایش دهند.
مهم: ممکن است ببینید که آیکون باتری در نوار وظیفه شما، حتی وقتی که دستگاه تان به برق وصل است و درحال شارژ شد نمی باشد، روی مثلا 9% گیر کرده است ،. کامپیوتر خود را بازآغازی "ریستارت " کنید تا از این علامت " هشدار دهنده" خلاص شوید.

1-    از محافظ باتری ویندوز 10 استفاده کنید.
محافظ باتری ویژگی جدیدی است که در اپلیکیشن تنظیمات ویندوز 10 قرار داده شده است که به شما کمک می کند طول عمر باتری را روی دستگاه هایی که ویندوز 10 دارند ارتقا دهید. برای دسترسی به این ویژگی از این طریق اقدام کنید : Settings > System > Battery Saver
در این قسمت لینک Battery useیا (مصرف باتری) را می بینید.

116-635x508این قسمت به شما نشان می دهد که کدام خدمات یا اجزای سیستم بیشترین میزان مصرف باتری را دارا می باشند. در این قسمت همچنین می توانید خدمات مختلف را محدود کنید و یا گزینه ها را تغییر دهید.
•    روی لینک Change background app settings( تغییر تنظیمات اپلیکیشن پس زمینه)  کلیک  کنید و اپلیکیشن هایی را که می توانند در پس زمینه کار کنند را تغییر دهید. سعی کنید برنامه های بیشتری اپلیکیشن های پس زمینه  را غیر فعال کنید. اپلیکیشن هایی مانند " دریافت اطلاعات، فرستادن هشدار، به روز ماندن، حتی زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، باتری زیادی مصرف می کنند. ویندوز 10 اپلیکیشن های بسیار زیادی را به صورت پیش فرض فعال کرده است که بسیاری از آن ها ممکن است به درد شما نخورد. شما همچنین می توانید اپلیکیشن های دیگر را که در لیست نیامده به آن اضافه کنید که در قسمت بعد به آن می پردازیم.

26-635x495•    در قسمت بعد لینک Change Battery saver settings یا (تنظیمات تغییر محافظ باتری)وجود دارد. در این قسمت شما می توانید نوار را برای فعال سازی خودکار ویژگی محافظ باتری به صورت تنظیم کنید. به طور پیش فرض روی 20% تنظیم شده است ولی شما می توانید آن را به درصد  های بالاتر و یا پایین تر تغییر دهید. شما می توانید ( و باید) گزینه Lower screen brightness while in battery saver( کم کردن نور صفحه هنگامی که در حالت حفاظت از باتری می باشد) را تیک دار کنید و تیک گزینه" نشان دادن هشدار برای اپلیکیشن ها "را بردارید. در این قسمت همچنین شما می توانید از ویژگی Add an appاستفاده کنید تا هر اپلیکیشنی را که می خواهید همیشه در پس زمینه فعال باشد را اضافه کنید.

2-    نیرو و در حالت خواب بودن ویندوز 10
درست در زیر گزینه حفاظت باتری در قسمت سیستم، گزینه دیگری در مورد باتری موجود است: Power & sleep(نیروو حالت خواب)

42-635x499•     می توانید تنظیمات خود را در مورد این که زمانی که کامپیوتر شما با باتری کار می کند چه زمانی صفحه کامپیوتر شما خاموش شود و یا چه زمانی کامپیوتر شما در حالت خواب قرار گیرد پیکر بندی کنید. شما می توانید با توجه به ارجحیت خود آن ها را تغییر دهید.
•    در زیر، روی Additional power settings( تنظیمات نیرو اضافه) کلیک کنید تا به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشید. این قسمت شما را بهPower Options( گزینه های تنظیم نیرو) در کنترل پنل باز هدایت می کند که به نسخه های پیشین ویندوز شباهت دارد. روی  Change plan settings(تغییر دادن تنظیمات برنامه) کلیک کنید تا تنظیمات مختلفی را پیکر بندی کنید. گزینه های تنظیم نیرو شامل همه تنظیماتی می شود که جزیی از نسخه های پیشین بوده اند و مایکروسافت هنوز همه آن ها را به اپلیکیشن تنظیمات منتقل نکرده است.

background-635x498

•    نکته های بیشتر برای بهینه سازی باتری ویندوز 10
این نکته ها تقریبا برای همه ابزارک ها توصیه می شود و به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.
•    روشنایی تصویر: تصویر و پردازنده دوتا از اجزای اولیه هستند که بیشتر میزانمصرف باتری را دارند. حتما از محافظ باتری و ویژگی های حالت خواب برای کم کردن نور تصویر استفاده کنید.
•    ارتباطات را قطع کنید:فعال کردن حالت هواپیما به افزایش طول عمر باتری کمک بزرگی می کند. همه ارتباطات از جمله وای فای، بلوتوث، GPS و غیره را، هنگامی که از آن ها استفاده نمی کنید قطع کنید. برای روشن و یا خاموش کردن همه ارتباطات مراحل زیر را طی کنید:
Settings> Network & internet> airplane mode
•    فقط برنامه هایی را  که لازم دارید اجرا کنید: همه برنامه هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را ببندید. در زمانی که نمی توانید نوت بوک یا لپ تاپ خود که ویندوز 10 روی آن اجرا می شود را شارژ کنید، سعی کنید از بازی کردن یا ویدئو نگاه کردن اجتناب کنید. برنامه هایی مثل iTunes، Photoshop و غیره را زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید ببندید.
•    از دیوار برگ مناسب استفاده کنید: رنگ هایی مثل سفید یا قرمز مصرف انرژی صفحه تصویر را بالا می برد. برای ارتقا طول عمر باتری پیش زمینه مشکی همیشه توصیه می شود، فرق نمی کند که از چه دستگاهی استفاده می کنید. برای انتخاب یک پیش زمینه تک رنگ ( ترجیحا سیاه) این مراحل را طی کنید:
Settings > Personalization > Background
برای افزایش طول عمر باتری ویندوز 10، زیر نوار رنگ Show color on Start(نشان دادن رنگ در قسمت شروع) ، taskbar( نوار وظیفه) و action center( مرکز اقدامات)،Make Start, taskbar, and action center transparent( واضح سازی شروع، نوار وظیفه و مرکز اقدامات) و Automatically pick an accent color from my background( انتخاب خودکار یک رنگ از پیش زمینه) را فعال کنید.
•    لوازم جانبی را قطع کنید: اگر می خواهید دستگاه شما در طول روز دوام بیاورد بدون شک باید اتصال لوازم جانبی از جمله گوشی هوشمندتان را از کامپیوتر را قطع کنید .

از محافظ باتری ویندوز 10 و ویژگی های نیرو و حالت خواب و همچنین نکات ذکر شده استفاده کنید و مطمئن باشید که باتری دستگاه شما بسیار بیشتر عمر خواهد کرد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر