تلاش شرکت های بزرگ برای ساخت فرمت ویدئویی متن باز

تلاش شرکت های بزرگ برای ساخت فرمت ویدئویی متن باز

بسیاری از شرکت های بزرگ مانند آمازون، سیسکو، گوگل، اینتل، مایکروسافت، موزیلا و نتفلیکس، با همکاری یکدیگر قصد دارند تا یک رسانه متحد را شکل دهند. هدف از این همکاری، ساخت یک فرمت متن باز برای فراهم کردن کیفیت صدای بیشتر، عکس و ویدئو در سراسر جهان است تا مردم نیز با هر دستگاهی بتوانند از آن استفاده کنند.


هدف از این اتحاد، خلق یک فرمت ویدئویی نسل جدید با مشخصاتی مانند متن باز بودن، بهینه شده برای وب، مقیاس پذیر با هر دستگاه مدرن، قابلیت ارائه ویدئوهایی با کیفیت بالاتر می باشد.
با کمک شرکت کنندگان، در این پروژه کدک ویدئویی آزاد با حق امتیاز خلق خواهد شد که شامل رمزگذاری محتوا و جریان تطبیقی می شود. گیب فراست، مدیر اجرایی این پروژه می گوید: انتظارات کاربران از رسانه بال رفته است و برای برآورده کردن این نیاز، احتیاج به انرژی زیادی است. این پروژه، متخصصان بسیاری را در کنار هم جمع کرده است تا راه حل های مناسبی برای تحویل یک فرمت ویدئویی نسل بعد، ارائه دهند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر