مسئولان اپل همواره در اظهارات خود، تعهد طراحان و ایده پردازان این کمپانی به خط تولید مک را اعلام نمودهاند. اما عدم توجه آنها به دو محصول Mac Pro و iMac بسیار واضح است.
ظاهراً مدیران و مسئولان اپل متوجه عقب ماندن یکی از محصولات این شرکت؛ مک پرو از دنیای دیجیتال شدهاند و تصمیم گرفتهاند تا دستی به سر و گوش این دستگاه بکشند. اگر به یاد داشته باشید، چهار سال پیش بود که آخرین بهروزرسانی روی مک پرو صورت گرفت.
اما قبل از اینکه به شدت شگفتزده شوید، باید بگوییم که بهروزرسانی اشاره شده آنچنان که باید و شاید ریشهای نیست و تنها مشخصات سختافزاری این دستگاه تا حدودی با استانداردهای روز منطبق شده است. این بدین معنی است که هنوز خبری از درگاه USB-C یا Thunderbolt 3 نیست. البته شایان ذکر است که طراحان و مهندسین اپل در حال کار بر روی نسخهای دیگر از مک پرو هستند که با محصول فعلی موجود در فروشگاههای اپل تفاوت دارد.
تغییرات سخت افزاری صورت گرفته روی مک پرو را باهم مرور میکنیم:
مک پرو ۲۹۹۹ دلاری:
افزایش تعداد هسته های Xeon از ۴ به ۶
تغییر کارت گرافیک دوگانه AMD G300 به دو کارت گرافیک G500
مک پرو ۳۹۹۹ دلاری:
افزایش تعداد هسته ها از ۶ به ۸
تغییر کارت گرافیک دوگانه G500 به دو کارت گرافیک G800
فیل شیلر مدیر بازاریابی شرکت اپل در اظهارت خود میگوید:
یک تیم بزرگ در شرکت اپل در حال کار بر روی نسخه بازطراحی شده مک پرو هستند. اما متاسفانه این محصول در سال جاری معرفی نمیشود. این صبر و تحمل برای معرفی واقعا ارزشمند است. چرا که ما قصد داریم تا نسل بعد مک پرو را به صورت ماژولار عرضه کنیم و در تفکرات خود، این وضوع را در نظر داریم که این محصول قابل آپگرید باشد. این تنها خبر خوب ما نیست. چرا که در کنار مک پرو، در حال کار بر روی یک نمایشگر پیشرفته نیز هستیم. ما به این فکر میکنیم که همواره محصولی فوقالعاده را طراحی و تولید کنیم که درخور مشتریان باشد و انتظارات کاربران حرفهای، باعث میشود تا روز به روز به این امر نزدیکتر شویم. بازطراحی مک پرو به این معنی است که طراحان اپل در مورد آن به بن بست رسیدهاند. چرا که ظاهر آن بسیار محدود است و اجازه هرگونه آپگرید را از کاربر میگیرد. به همین دلیل باید طراحی آن تغییر پیدا کند تا این امکان فراهم شود. در حالی که کمپانی اپل تا به این لحظه هیچ نظری در مورد طراحی اشتباه مک پرو نداده است، اما فیل شیلر و کریگ فدریگی به محدود بودن طراحی این محصول اقرار کردهاند.
فدریگی در این باره میگوید:
ما در آن زمان، سیستمی را طراحی کردیم که فکر میکردیم درست است. معماری مک پرو سال ۲۰۱۳ به گونهای بود که بامحدودیت گرمایشی روبرو نبودیم و به همین دلیل، در نهایت آن گجت تولید شد. اما زمانی که به فکر ارتقا این محصول افتادیم، دیدیم که با محدودیت روبرو هستیم و باید معماری این سیستم تغییر پیدا کند و به همین خاطر، مجبور به تغییر در سبک طراحی مک پرو شدیم.
از طرفی دیگر ما دیدیم که بسیاری از مشتریان به خاطر محدودیتهای اشاره شده، به سمت آیمک کوچ کردند. همین موضوع سبب شد تا ما انرژی زیادی را صرف کنیم تا بتوانیم طراحی مک پرو را طبق سلیقه و نظر مشتریان تغییر دهیم تا رضایت آنها را به مانند قبل جلب کنیم. صحبتهای فیل شیلر در این باره را نیز مرور میکنیم:
ما محصولی را تولید کردیم که که فکر میکردیم برای بسیاری از کاربران حرفهای مک مناسب است. از بازخوردها متوجه شدیم که مک پرو از نظر برخی مشتریان فوقالعاده است و بعضی دیگر نیز نتوانستند با آن ارتباط برقرار کنند. پس تصمیم گرفتیم تا خط فکری خود را تغییر دهیم و مسیر جدیدی را انتخاب کنیم. چیزی که در کمپانی اپل برای ما ارزش دارد، رضایت مشتریان است. اگر ما ببینیم که محصولی با استقبال عموم مواجه نمیشود و مشتریان ما را راضی نگه نمیدارد، با کمال میل آن را قبول میکنیم و نهایت تلاش خود را برای تغییر آن به کار میگیریم.
ما از طراحان و مهندسان خود درخواست کردیم تا تغییرات مورد نیاز در مک پرو فعلی را اعمال نمایند و با معماری جدید و بازطراحی این محصول، به یک دستگاه جدید برسیم که مورد نیاز کاربران حرفهای ما است. به این ترتیب آن دسته از مشتریان که علاقمند به آپگرید کردن مک پرو و منطبق کردن آن با نیازهای خود هستند، مطمئنا تمایل زیادی به طرحی که در ذهن ماست، نشان خواهند داد.
ثبت نظر