پیشنهاد FCC برای غیرممکن ساختن نصب ثابت افزارهای متن باز بر روی مسیریاب ها

پیشنهاد FCC برای غیرممکن ساختن نصب ثابت افزارهای متن باز بر روی مسیریاب ها

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ، به تازگی پیشنهادی مبتنی بر محدود کردن کاربران برای نصب ثابت ¬افزارهای سفارشی بر روی دستگاه های خاص، مانند مسیریاب ها دریافت کرده است ولی در واقع مشخص نیست که چگونه می توان به اهداف این پیشنهاد دست یافت.


گزارشی که در سایت های مختلف وجود دارد به کاربران اخطار داده است که FCC می خواهد نصب سیستم عامل مختلف مانند لینوکس، اپن بی اس دی و مانند اینها را بر روی کامپیوترهای شخصی غیرممکن سازد ولی این موضوع درست نیست. پیشنهاد FCC تنها دستگاه هایی مانند مسیریاب ها و یا دستگاه های توکار را شامل می شود که اجازه استفاده از سیستم عامل های دیگر را می دهند.
یکی از مسائل بسیار مهم که باید توجه کرد اینست که این پشنهاد تنها برای بحث مطرح شده است و فعلا به عنوان تئوری در جریان است. همانطور که می دانید، اکنون نصب سیستم عامل های دیگر بر روی مسیریاب ها امکانپذیر است. این کار براحتی با دسترسی کاربران به بخش های مختلف اسپکترام RF انجام می شود. حال FCC از تولیدکنندگان خواسته است که دسترسی به این بخش را غیر ممکن سازند و کاربران را از نصب سفارشی بر روی سخت افزار، محدود کنند.
حال اینترنت در مورد محدودیت نصب سفارشی بر روی سخت افزار توسط تولیدکنندگان نگران است و این یک موضوع جدی به شمار می رود. این بارها اتفاق افتاده است که از انجمن های نرم افزار آزاد خواسته شده است که مشکلات امنیتی خود را برطرف کنند تا سیستم عامل بهتری را داشته باشند.
پیشنهاد FCC استثنائاتی را مانند DD-WRT نیز دربر گرفته است. ولی این کافی نیست. برای تغییر این رویه، می توانید به سایت FCC مراجعه کنید و نظر خود را در این مورد اعلام نمایید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر