نحوه تست آداپتور های USB Wi-Fi

نحوه تست آداپتور های USB Wi-Fi

نحوه تست آداپتور های USB Wi-Fi

اغلب ما زمانی که می خواهیم تجهیزات شبکه ای سیستم خود را تکمیل نماییم ، سعی می کنیم اولینبرند خاصیکه به ما پیشنهاد می شود و یا به فروش گذاشته شده است را انتخاب نماییم و به همین سادگی آن را خریداری نماییم .
تست و آزمایش لوازم Wi-Fi در اغلب موارد تنها به تست یک قطعه از سخت افزار آن ختم می شود و آن هم روتر ( یا همان router : ابزاری اختصاصی رایانه ای که برای ایجاد پیوند های داده ای و نقل و انتقال داده ها بین دو شبکه به کار گرفته می شود ) بی سیم آن است . با این که روتر قلب و کانون شبکه های خانگی می باشد باز هم دلیلی ندارد که برای افزایش کیفیت ارتباطات شبکه ای ، فقط و فقط به ارتقاء آن بسنده کنیم و سایر لوازم را نادیده بگیریم . به طور قطع در آزمایشی که انجام شده است ، انتخاب بهترین آداپتور بی سیم AC USBهم می تواند همانند انتخاب یک روتر مناسب برای برنامه های کاربردی کاربران اهمیت داشته باشد .

NetworkTestingCart600 w 600
این مطالب بیش از همه می تواند برای کاربران خانگی مثمر ثمر باشد زیرا که آنها با دسترسی مطلوب به انواع و اقسام برند های تجهیزات شبکه ای ، و بررسی و تست آنها ، قادر خواهند بودبهترین جنس مورد نظر خود را انتخاب نمایند . اما حقیقت این است که اغلب ما به هنگام خرید اینگونه محصولات ، بدون اینکه به محصولات متعدد و مختلف آن حوزه دسترسی داشته باشیم و آنها را بررسی نماییم ، اولین جنسی را که می بینیم انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام می کنیم . به همین خاطر هم هست که مجبور هستیم تا با سر زدن به سایت های بی شمار خرده فروشی و رفتن به بخش " معرفی محصول " آنها ،مشخصات اجناس مختلف را مطالعه نماییم . با وجود اینکه این سایت ها و اطلاعات آن در برخی موارد آموزنده و جالب هستند اما ، بسیار مشاهده شده است که به علت ارزیابی مجازی آنها و به کار گیری مفاهیم انتزاعی و همچنین عدم استفاده از داده های واقعی در تست این محصولات ، مطالب آن مبهم می باشند و کاربران نمی توانند با خواندن آنها اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد محصول به دست آورند و بدین ترتیب اغلب کاربران سیستم های خانگی که می خواهند از خلال این اطلاعات لوازم مورد نیاز خود را انتخاب کنند ، از یک انتخاب عینی و واقعی باز می مانند .


روش های به کار گرفته شده برای تست محصول :
با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در بالا ارائه شد قصد داریم تا آداپتور های بی سیم AC USBراهم به طور مجازی و ذهنی و هم به صورت تست نماییم . در روشی خاص ( مانند آنچه که در کلاس علوم دوران دبیرستان در مورد آزمایش ها به کار گرفته می شد ) به این روش تست کیفی و کمی گفته می شود . در تست کمی بیشتر تمرکز بر روی داده ها و آمار و ارقامی است که از آزمایشات ( محک ها ) به دست می آید . این امر نیازمند این است که در روشی قابل تکثیر و تحت شرایطی ویژه عملی بشود .
در همین راستا و به منظور فراهم کردن اطلاعات شبکه ای ، Tom's Hardwareیک آزمایشگاه جدید تست سخت افزار را راه اندازی نموده است . در حوزه شبکه های بی سیم عواملی که بیش از همه اهمیت دارند ، ظرفیت پذیرش داده ها و همچنین قدرت سیگنال آن بر روی دو فرکانسی استفاده شده می باشند : فرکانس 2.4GHz اصلی دقیقا مانند باند 5GHzکه برای اولین باردر  802.11aمعرفی شد ، همواره در حل برگشت به  802.11b استاندارد می باشد . فرکانس 5GHz اغلب در سیستم های تجاری به کار گرفته می شد در حالیکه امروزه اینگونه نیست و بیشتر در سیستم های معمولی خانگی به عنوان بخشی از 802.11n مورد استفاده قرار گرفته است و توسط 802.11ac نیز به عنوان سیستم پیشرو شناخته شده است .


حتی اگر بحث پایگاه داده ای هم نباشد باز هم مشاهدات کیفی در انتخاب بهترین لوازم از اهمیت بالایی برخوردار است . این ارزیابی نظری شامل طراحی کلی آداپتور ، اجزای داخلی دستگاه ، فرآیند نصب و نرم افزار های الحاقی می باشد . با وجود غیر قابل سنجش و تعیین بودن این نکات نظری مانند اندازه گیری و ثبت سرعت یا قدرت سیگنال به صورت نوشته یا در یک جدول ، این نکات در مواردی که آداپتور به همراه برنامه های غیر ثابت عرضه می شوند و یا خیلی زیاد از پورت USB بیرون زده اند ، بسیار حیاتی و دارای اهمیت است . اما توانایی ها این دستگاه ها چیز هایی هستند که نیاز به بررسی بیشتری دارند زیرا همه کاربران می خواهند در برابر هزینه ای که انجام می دهند جنس خوبی تحویل بگیرند . با روش های فراگیر ارزیابی آداپتور های AC USB بی سیم ، نهایتا تعدادی تولید کننده معتبر انتخاب شدند تا برخی از نمونه کارها های رایج خود را برای بررسی ارسال نمایند . برخی از این محصولات که از طرف همین تولید کنندگان فرستاده شده بود مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است .


بخش تست :
روتری که برای تست انتخاب شده است مدل Asus RT-AC66U می باشد . روتر Asus RT-AC66U از ویژگی های زیر برخوردار است :
•    سه آنتن بیرونی
•    کنترل کننده Broadcom 802.11ac
•    پورت های Gigabit Ethernet(1 x WAN, 4 x LAN)
•    256MB رم
•    AC1750 ،  2.4GHz در 450 Mb/s و  5GHz at 1.3 Gb/s
•    تکنولوژی AiRadar- beamforming
هدف این برنامه به کار گرفتن روتری بود که بتواند با ظرفیت آداپتور هایAC USB بی سیم تست شده همانندی بکند یا بهتر از آن ظاهر شود و این مدل Asus در این زمینه بالاترین سرعت را دارد . آخرین سفت افزار (firmware ، تركيبي از نرم افزار و سخت افزار ) به منظور افزایش ثبات و ظرفيت پذيرش انجام شد .
RT-AC66U بر روی کارت و دقیقا در محلی قرار داده شد که در زمان تست هم در همان محل قرار داشت . آنتن های آن هم در مرکز دستگاه جا داده شدند به طوریکه یکی از آنها به صورت عمود ایستاده بود و دو تای دیگر با زاویه 45 درجه در کنار دستگاه قرار داشت ، درست همان گونه که در دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه آورده شده است .


روتر در قسمت بالا و چپ ، نمایشگر در قسمت بالا و راست ، ASRock Vision X471D و UPS در قسمت پایین و بالای محفظه قرار می گیرند . به هنگام تست سخت افزار ایجاد شبکه بی سیم ، یک پلت فرم متحرک برای تسهیل کردن فواصل متغیر بسیار کارآمد است . برای این کار لپ تاپ Sony SVS13112FXS که از پردازنده Intel Core i5-3210M 2.5GHzبهره می برد ، استفاده شد . طراحی این لپ تاپ بر اساس  Ivy Bridge می باشد و شامل HD Graphics 4000 است . همچنین صفحه نمایش آن 13.3 اینچ بوده و عمر باتری آن هم خوب است و حافظه آن 6GB  DDR3-1333می  باشد . سیستم عامل اجرایی روی آن Windows 7 64-bit است که عملیات بازگردانی به تنظیمات کارخانه بر روی آن انجام شده است .


در طول اجرای تست ، کارت بی سیم مربوطه در BIOS غیر فعال شده بود و تمامی نرم افزار های دیگر به غیر از WirelessMon ، IxChariot و TightVNC هم غیر فعال شده بودند . این کار به این منظور انجام شده بود که نتایج به دست آمده از آزمایش تحت تاثیر مستقیم سایر عوامل پشت پرده تغییرات چشمگیری پیدا نکند .
احتمالا مهمترین چیزی که نوت بوک Sony از آن بهره می برد سه عدد پورت USB است که دو مورد از آنها در انتقال داده ها با سرعت 3.0 ( USB 3.0 ) عمل می کنند . داشتن این آداپتور های کلاس AC که از طریق کابل به پورتUSB 3.0 با سرعت انتقال داده ای 5 Gb/s  متصل هستند بسیار پر اهمیت است . پورتUSB 2.0 با حداکثر 480 Mb/s سرعت انتقال داده ای ، به احتمال قوی سبب کاهش سرعت در پهنای باند 5GHz خواهد بود .
نوت بوک Sony Viao VSVS13112FXS پلت فرم متحرکی است که برای تست آداپتور های بی سیم مورد استفاده قرار گرفته است .


به منظور تست سیگنال ، لپ تاپ در فاصله دقیق 20 تا 30 ثانیه نگه داشته شد تا سیگنال فرستاده شده را در حالت Db ( غیر فعال شده ) دریافت نماید . برای تعیین سطح سیگنال ها ، آداپتور های بی سیم  AC USBمستقیما به پورت های USB 3.0 متصل شده بودند تا مورد آزمایش قرار بگیرند و محک بخورند . به عبارت دیگر رابط های اتصال USB با وجود اینکهدر مدل های متنوعی نیز وجود داشتند ، به این خاطر که نمی توانستند با همه انواع محصولات سیگنال قدرتمندی را ایجاد نمایند ، مورد استفاده هم قرار نگرفتند . برای آن دسته از آداپتور ها که دارای آنتن های قابل تعمیم هستند ، این آنتن ها به صورت ایستاده و عمود قرار داده شده بودند و اصلا خم نشده بودند . در هر صورت هدف ما تست نحوه عملکرد آداپتور ها است نه اینکه بخواهیم کارایی و سودمندی کابل اتصال USB را مورد آزمایش قرار دهیم .


هر یک از آداپتور های AC USB بی سیم ، با آخرین نرم افزار های موجود مورد آزمایش قرار گرفته و محک زده شدند . اگر چه این دستگاه ها توسط درایور هایی بر روی CD انتقال می یابند اما ، گاهی اوقات مشاهده می شود که آنها دیگر کارایی قبلی را ندارند و به اصطلاح از مد افتاده و منسوخ شده اند . برای اصلاح این مساله بهتر این است که درایور های بسته ای موجود در وب سایت های تولید کنندگان آن را دانلود و مورد استفاده قرار داد .
نوت بوک Sony به یک ASRock Vision X 471D متصل می شود که در این آزمایش نقش سرور را دارد .این سرور دارای یک پردازنده متحرک Haswell و Core i7-4712MQIntel می باشد .


تست کمی :
ظرفیت پذیرش ، یکی از مشخصات کلیدی آداپتور های بی سیم می باشد . از آن جایی که این نمونه ها شامل تمامی انواع کارآمد AC1200 می باشند ، کار نیز به لحاظ بررسی تنوع بین آنها راحت تر است . شرح دقیق و کامل روتر و شبکه سراسری که در پی تست های انجام شده به دست آمده بود هنوز هم پا بر جا و ثابت است . ظرفیت پذیرش آداپتور ها در ارتفاع 5 ، 25 و 60 فوتی مورد ارزیابی قرار می گیرد . تست 60 فوتی شامل دو صفحه جدا کننده است که به علت ساختار فیزیکی آزمایشگاه ، در مسیر قرار می گیرند . در همه موارد به غیر از فاصله 60 فوتی که در آن فاصله توسط قضیه Pythagorean  اندازه گیری شده است، فواصل توسطیک نوار اندازه گیری مشخص شده اند ( بالاخره از قوانین مثلثات جایی خارج از کلاس های ریاضی نیز استفاده شد ! ) . زمانی که یکی از گوشه ها به برای دور شدن از روتر چرخانده شد ، دید مستقیمی ( خط دید ) که وجود داشت به کلی از بین رفت .  تست هایی که به 75 فوت می رسیدند معمولا بیرون از مجموعه ورودی ، در مرکز سیستم قرار می گرفتند . ست آپ در طبقه اول یک ساختمان تجاری قرار دارد و دیوار ها هم از جنس گچ ساخته شده اند .


زمانی که یک روتر و یک آداپتور بیش از حد به یکدیگر نزدیک شوند ، سیگنال های بی سیم به احتمال قوی تداخل پیدا خواهند کرد . به همین دلیل هم هست که یک روتر و یک نقطه دسترسی (access point (AP) ) نباید در نزدیکی همدیگر تنظیم شوند و همچنین نباید از یک کانالWi-Fi مشترک استفاده نمایند . در اغلب موارد سرعت های نزدیک روتر در فاصله 5 فوتی از همان میزان سرعت در فاصله های 25 یا 50 فوتی کم تر اند . این پدیده می تواند زمانی که یک سیگنال بین روتر و آداپتور بسیار قوی باشد اتفاق بیافتد که مطابق آنچه گفته شد به خاطر نزدیکی بیش از حد به یکدیگر سبب ایجاد نوعی تداخل نیز خواهد شد . و اینجا است که می شود گفت داشتن یک ارتباط کابلی ( با سیم ) بسیار به صرفه تر از یک شبکه بی سیم و ارتباط بی سیم می باشد .
اندازه گیری سرعت یک ارتباط شبکه ای بخش مهمی از ارزیابی کمیهر آداپتوری می باشد . خیلی راحت می شود با اتصال به شبکه اینترنت و ورود به یک وب سایت مانند Speedtest.net و اجرای یک سرعت سنج اینترنت بر روی سیستم ، از سرعت اتصال اینترنت سیستم خود مطلع شد اما ، مقایسه سرعت های Wi-Fi با این روش اصلا صحیح نیست .فقط در صورت داشتن یک ارتباط گیگا بایتی ( مانند Google Fiber ) ، ظرفیت پذیرش شبکه داخلی خانگی سریع تر از اینترنت خواهد بود که بدین ترتیب برای این تست ها استفاده از ابزار هایی که بر پایه وب عمل می کنند از اعتبار خارج می شود .


راه های بهتری هم برای تخمین سرعت شبکه های بی سیم وجود دارند . اولین مورد از این روش ها Windows' Network Center می باشد که می تواند برآوردی دقیق از آداپتور های ارتباط شبکه ای به دست بدهد .Windows' Network Center عملکرد واقعی ای آداپتور ها را نشان نمی دهد بنابراین ، از آنجایی که به طور مستقیم مورد قابل سنجش نیست پس بهترین روش ممکن هم محسوب نمی شود .
برای کاربران سیستم های خانگی که از چند دستگاه مختلف در درون یک شبکه استفاده می نمایند، سرعت سیستم می تواند به هنگام انتقال یک فایل بین دو کامپیوتر از طریقWindows Home     Groupو دانستن اندازه فایل و همچنین آگاهی از مدت زمان انتقال فایل ، اندازه گیری شود و میزانMb/sآن نیز محاسبه بشود . در این مورد یکی از سیستم ها باید بی سیم بوده و دیگری با سیم باشد ، بهتر است برای اندازه گیری بهتر سرعت اتصال دستگاه بی سیم ، این امر با استفاده از پورت Ethernet10/100/1000 Mb/s  انجام گیرد . محدودیت این سیستم ارزیابی این است که انتقال فایل به صورت دستی زمان بندی شده است که نشان دهنده احتمال خطا می باشد .


با وجود این محدودیت های فنی که قبلا هم به آنها اشاره شده بود ، یک نرم افزار منحصر به فرد و اختصاصی جهت حل این مشکل انتخاب شده است : IxChariot .
این نرم افزار قادر است تا عملکرد شبکه را با یک روش قابل اعتماد و استوار اندازه گیری نماید که شامل ظرفیت پذیرش TCP نیز می شود . این نرم افزار علاوه بر اندازه گیری و نمایش سرعت متوسط و میانگین سیستم ، قادر است بیشینه و کمینه ( حداکثر و حداقل ) سرعت شبکه را نیز ارزیابی نماید . همچنین نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر های خانگی به نام  TightVNCViewerهم در این رابطه کارایی خوبی دارد و برای اتصال از راه دور به سرور ASRockبه منظور ورود به سیستم خانگی کاربرد دارد و همچنینآدرس های IP را نیز بازیابی می نماید . اما TightVNCViewer دیگر منقضی شده است . به هنگام کار با IxChariot آدرسIP سرور ها را به عنوان Endpoint 1 و آدرس IP لپ تاپ را به عنوان Endpoint 2قلمداد می کنیم . همچنین از روش High Performance Throughput هم برای سرعت هایی که با معیار Mb/s نمایش داده می شوند استفاده می شود .تست های ظرفیت پذیرش در حال پایان یافتن هستند به این معنی که با توجه به کارهای انجام شده در آزمایش ، تست ها حدود 100 بار انجام شده اند و نتایج بدست آمده نیز همگی ثبت شده اند .
PassMark'sWirelessMon  بسته نرم افزاری است که در رابطه با اندازه گیری قدرت سیگنال در حد 5 فوت و در پهنای باند  2.4و5GHz مورد استفاده قرار می گیرد . نرم افزار WirelessMonقادر است تا قدرت سیگنال بین دستگاه تحت آزمایش و روتر را در فاصله مشخص شده تشخیص دهد . نوت بوک در هر نقطه به مدت 20 تا 30 ثانیه نگهداری می شود تا این نرم افزار بتواند سیگنال ها را شناسایی نماید . این داده ها در نهایت نشان خواهند داد که آیا آنتن ها به خوبی بر روی آداپتور قرار گرفته اند یا نه و همچنین نشان خواهند داد که آیا کار تولید کنندگان تکنولوژی بی سیم انتقال سیگنال مستقیم (beamforming  ) بر روی سیستم کارایی دارد یا خیر . این کار با هر افزایش فاصله بین دو دستگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد . همه این اطلاعات و داده ها با یادداشت هایی که در مورد نحوه پیشرفت تست در رابطه با USB AC1200 Wi-Fiهر محصول نوشته شده است بر روی یک صفحه بزرگ Excel قرار می گیرند . اطلاعاتی که در مورد هر محصول بدست آمده است ، به منظور بررسی مجزا و تخصصی به روی یک صفحه جداگانهExcel  نیز انتقال داده می شوند .
تست کیفی
برای گسترش بیشتر عملکرد داده ای دستگاه ها به صورت مجزا بر روی Lenovo S400 خانگی قرار گرفتند . در این مورد روتری که مورد استفاده قرار گرفت ،Netis AC1200 با یک پهنای باند اتصال کابلی بود . هر یک از آداپتور هایUSB AC1200 Wi-Fi  به صورت جداگانه نصب شده اند و به همین صورت هم در سیستم های عادی خانگی با چالش های رایجی که کاربران این نوع سیستم ها با آن مواجه هستند ، مورد استفاده قرار می گیرند . این چالش ها عبارت اند از : قرار دادن روتر در پایین راه پله و نه در زیر آداپتور ، اغتشاشاتی که اجناس استیل موجود در زیرزمین برای سیگنال ها بوجود می آورند و ازدیاد تعداد شبکه های بی سیم که سبب تداخل در سیگنال ها و پایین آمدن کیفیت آن می شوند .
این نکات برای این نبودند که کار های انجام شده در آزمایشگاه Tom's Hardware دوباره انجام شوند و به اصطلاح دوباره کاری بکنیم ، بلکه هدف از انجام این کار صحه گذاشتن بر آمار و ارقامی بود که در تستهای محل کار به دست آمده بود همانگونه که هر آداپتور بی سیم AC USB در شرایط عادی استفاده خانگی عمل می نماید . برای مثال آیا این سیستم امکان تماشای تصاویر ویدئویی با کیفیت HD را به خوبی فراهم می نماید یا اینکه آن را بریده بریده و با تاخیر نشان می دهد ، یا اینکه آیا آداپتور پس از مدتی فعالیت داغ می شود یا حتی در فعالیت شدید نیز هنوز خنک است و اینکه آیا ارتباط با شبکه Wi-Fiهنوز برقرار است یا اینکه از دست رفته است ؟ به علاوه ثبات یا عدم ثبات یک نرم افزار نیز می تواند همانند تجربه استفاده Out-of-box و Setup Processقابل برآورد و ارزیابی باشد . اینگونه فکر نکنید که این روش ها به راحتی قابل اجرا هستند ، در طول این آزمایش ها و دقیقا در ابتدای کار یکی از آداپتور ها به کلی از بین رفت و نه آزمایشگاه و نه این نوشته نخواهد توانست آن را به ما باز گرداند .
نگاهی به درون سیستم
دانستن این که این آداپتور های بی سیم AC USB از چه چیزی تشکیل یافته اند هم به نوبه خود بسیار مهم است . بااین که آداپتور ها با پوششی از پلاستیکی سخت و سیاه احاطه شده اند و تا آنها را باز نکنید چیزی در مورد نحوه کارش نخواهید فهمید ، اما به هنگام کنار زدن جعبه پوشاننده آن مشخص می شود که چرا این آداپتور های کاربردی و مفید چنین سرعت بالایی دارند و پاسخ هم هر چه هست بر می گردد به نوع و نحوه قرار گیری آنتن ها بر روی آن . ورود و کنکاش درون این آداپتور ها چیزی نبود که با استفاده از چند عکس و پوستری که سازندگان آن ارائه می دهند ، انجام شده باشد ، بلکه با کار مستقیم و سخت کوشانه ای که به وسیله یک سری ابزار مانند آچار (پيچگوشتي ) Torx  ، انبر دست ، انواع اندازه های پیچ گوشتی های تخت و حتی پیچ گوشتی های بسیار ریز انجام شده اند . طبیعی است که برخی اجزا زودتر از سایر قسمت ها از همدیگر جدا می شدند .
Netgear پس از جداسازی قابل نوسازی بود اما D-Linkدر فرآیند باز و بسته شدن به طور کامل خراب می شد .همچنین مطلع باشید که انجام این کار ها جهت تست دستگاه می توانند به آداپتور شما آسیب بزند و حتی آن را به طور کامل خراب نماید .
آخرین نکات :
این تست به طور اختصاصی برای آداپتور های AC1200 USB بی سیم انجام شده است ، امابا وجود این به راحتی می تواند در مورد سایر محصولات بی سیم با سرعت بالاتر ، مانند آداپتور های کلاس AC1750 نیز مفید باشد و به محض ورود این آداپتور ها به بازار و در دسترس قرار گرفتن آنها ، در رابطه با تست آنها نیز به کار گرفته شود . این امر می تواند شامل پیشرفت های پیش بینی شده تجهیزات بی سیم مانند MU-MIMO (Multi-User Multiple-Input Multiple-Output) که به معنی " استفاده – چند نفره ، درون داد – چند تایی ، برون داد – چند تایی " می باشد ، نیز بشود . این سیستم نسخه ای به روز شده از 802.11ac استاندارد می باشد که به Wave 2 معروف بوده و حداکثر سرعتی که برای آن پیش بینی شده است  6.93 Gb/s می باشد .MU-MIMO با دادن آزادی های بی حد وحصر، هرچند در مسیر خلاف جریان ، در استفاده های چند نفره این امکان را برای کاربران فراهم می نماید که همزمان به یک کانال بی سیم دسترسی داشته باشند. علاوه بر این مجموعه ای که در حال تست شدن است باید با  WiGigدر ارتباط باشد .  WiGigاستاندارد بی سیم آینده است که نوید بخش سرعت های بالا در مسافت های کوتاه بر روی باند های 60GHz بدون مجوز می باشد .
راهنمایی افراد در انتخاب یک آداپتور AC USB بی سیم با مجموعه جامعی از محک ها ( تست ها ) که به دقت و در فواصل مختلفی بر روی فرکانس های 2.4GHz  و 5GHz اندازه گیری شده اند ،شروع می شود . این کار مواردی مانند تجربه کارایی محصول پیش از استفاده از آن (out-of-box experience ) ، فرآیند جزئیات برنامه ، ثبات آن و بخش نرم افزار محصول را پوشش می دهد . جدا کردن اجزای مختلف دستگاه از همدیگر ، سطح تحلیل دیگری را برای ما فراهم می نماید . همه این کار هایی که گفته شد انجام شده اند ، پس زمانی که گروه ما یک آداپتورAC USB  را به خوانندگان متن پیشنهاد می کند ، به طور کامل مطمئن هست که این پیشنهاد برای پوشش نیاز های کاربران بهترین گزینه ممکن می باشد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر