خلق اپلیکیشن های ویندوز 10 از وبسایت های مختلف با استفاده از گوگل کروم

خلق اپلیکیشن های ویندوز 10 از وبسایت های مختلف با استفاده از گوگل کروم

در ویندوز 10، هنوز از برنامه ها استفاده نشده است ولی اگر کاربر گوگل کروم هستید، می توانید به آسانی در خارج از وبسایت یک برنامه بسازید که مانند ویندوز اکسپلورر در منوی استارت ویندوز قرار می گیرد. این برنامه ها را می توان در یک میانبر باز کرد و کار با آنها را شروع کرد. باید توجه داشت که منظور از برنامه، یک برنامه گوشی هوشمند یا چیزی شبیه آن نیست. در عوض، منظور اینست که به آسانی بتوانید یک وبسایت در پنجره خود یا از منوی استارت یا در ویندوز اکسپلورر باز کنید.


در اینجا توضیح می دهیم که به چه صورت این کار انجام می گیرد.
ابزارهای لازم
یک ویندوز 10، یک وبسایت و یک مرورگر گوگل کروم
اول از همه، وبسایتی که می خواهید به یک برنامه تبدیل شود، در مرورگر کروم خود وارد کنید.
سپس، بر روی منوی Hamburger، در گوشه بالا، سمت راست مرورگر که سه خط عمودی است، کلیک کرده و More Tools -> Add to taskbar را انتخاب کنید.

win2
سپس فرآیند کوتاهی برای تبدیل وبسایت به یک برنامه شروع می شود. یک باکس کوچک فورا، باز می شود که در آن می توانید نام را ویرایش کنید یا کل فرآیند را کنسل کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه Open as window تیک خورده باشد. (این گزینه بسیار مهم است)
پس از این کارها، Add را کلیک کنید.

win3
حال برنامه در منوی استارت نمایش داده می شود ولی برای اینکه، برنامه بعدها هم نمایش داده شود، باید گزینه Recently Added  در منوی استارت فعال شود. این کار می تواند در تنظیمات ویندوز صورت گیرد.
Windows key+1 > Personalization > Start > Show recently added apps > On
حال با کلیک کردن بر روی لینک برنامه وبسایت باز می شود.
از “Recently added” می توان آیکون را به Start Menu منتقل کرد.


مکان برنامه در ویندوز اکسپلورر
به دلایلی، نمی توان بیش از یک برنامه در قسمت Recent apps منوی Start داشت. کار بسیار مشکلی است که چندین وبسایت را به برنامه تبدیل کرده باشیم ولی فقط آیکون یکی را در دسترس داشته باشیم. بنابراین اگر آنها در منوی استارت اضافه نکرده اید و حال آدرس را از دست داده اید، میتوانید آدرس خود را در ویندوز اکسپلورر پیدا کنید.
یا بر روی برنامه در منوی استارت کلیک کنید و Open file Location را انتخاب کیند. از آنجا، می توانید بر روی هر برنامه کلیک راست کرده و گزینه Pin to Start یا Pin to taskbar را بزنید.


تغییر آیکون و ایجاد یک میانبر
زمانی که برنامه را ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید آیکون آن کلید میانبر را تغییر دهید. به فولدر برنامه ها در ویندوز اکسپلورر رفته، روی برنامه ای که میخواهید آیکون را تغییر دهید، کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. سربرگ Shortcut را انتخاب کنید. چیزی همانند شکل زیر می بینید.
Change Icon را کلیک کنید.

win4

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر