firefox focus، مرورگر امن فایرفاکس برای اندروید معرفی شد

firefox focus، مرورگر امن فایرفاکس برای اندروید معرفی شد

برای همه ما این مسئله پیش آمده است که هنگام باز کردن یک وب‌سایت، در مرورگر خود شاهد تبلیغات و ترکرهای بسیاری بوده‌ایم که اغلب برایمان بسیار آزاردهنده هستند. در چند وقت اخیر شرکت‌های بزرگ عرضه فناوری، به مقابله با این گونه تبلیغات پرداخته اند. در رابطه با همین مسئله ساعاتی پیش موزیلا، مرورگر ویژه‌ای موسوم به FireFox Focus را ویژه سیستم‌عامل های اندروید عرضه کرد. مرورگری که با دو محور امنیت بیشتر و مبارزه با تبلیغات، طراحی شده است.

برای همه ما این مسئله پیش آمده است که هنگام باز کردن یک وب‌سایت، در مرورگر خود شاهد تبلیغات و ترکرهای بسیاری بوده‌ایم که اغلب برایمان بسیار آزاردهنده هستند. در چند وقت اخیر شرکت‌های بزرگ عرضه فناوری، به مقابله با این گونه تبلیغات پرداخته اند.
فایرفاکس ساعاتی پیش مرورگر خصوصی جدیدش، موسوم به Firefox Focus را برای سیستم عامل های  اندروید منتشر کرد. این محصول در پاسخ به تمایل کاربران برای داشتن امنیت بیشتر در محیط اینترنت، با محوریت مسدودسازی تبلیغات ناخواسته، طراحی شده است .این مرورگر فاقد هر گونه تب، افزونه و مدیریت حساب است و تنها کاری که در این مرورگر قابل انجام است، وارد کردن آدرس وب‌سایت و مرور آن است.

مرورگر


فایرفاکس ادعا می کند که فوکوس با مسدود کردن تبلیغات و ترکرها می تواند ضمن افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ها، موجب صرفه جویی در مصرف دیتا هم بشود. نسخه اندروید این مرورگر در مقایسه با نسخه iOS که قبلا منتشر شده بود، از قابلیت های بیشتری مانند نمایش فهرستی از تمام تبلیغات مسدود شده، گزینه ای برای غیر فعال کردن مسدود کننده ترکرها و یک نوتیفیکیشن یادآوری برای این که فایرفاکس در حال اجراست یا نه نیز برخوردار است.

مرورگر

مرورگر مذکور به نرمی اجرا می شود و برای کار بسیار ساده است. ترکیب رنگ های بنفش و صورتی در رابط کاربری این مرورگر، ظاهر بسیار جذاب و خوشایندی به آن بخشیده است. مرورگر فوکوس یاهو را به عنوان جستجوگر پیش فرض خود برگزیده است، اما خوشبختانه می توان آن را به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر نیز تغییر داد.
در بخش پایینی صفحه یک آیکون سطل آشغال وجود دارد که با لمس آن می‌توانید به‌سرعت صفحه‌ای را که در آن حضور دارید، ببندید و تاریخچه‌ی آن را نیز در History حذف کنید. امنیت مرورگر Firefox Focus در حدی است که شما حتی قادر به مشاهده‌ی صفحات باز در حالت Overview هم نخواهید بود. در ضمن امکان ثبت اسکرین‌شات نیز غیر فعال است که البته در تنظیمات برنامه می‌توانید آن را فعال کنید.
این مرورگر کم حجم، ایمن و پر سرعت را می توانید از این لینک دانلود کنید.

مرورگر

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر