انویدیا، هوشمندترین شرکت جهان از دید MIT

انویدیا، هوشمندترین شرکت جهان از دید MIT

انویدیا کمپانی سازنده پردازنده‌های گرافیکی، از نظر MIT، به عنوان هوشمندترین کمپانی در بین شرکت‌های عمومی و خصوصی اعلام شد. دلیل این انتخاب شرکت MIT، کسب و کار و تکنولوژی نوآورانه و هوشمندانه‌ی به کار گرفته شده توسط انویدیا است.

کمپانی انویدیا توسط شرکت MIT، به عنوان برترین و هوشمندترین شرکت جهان شناخته شد.



انویدیا کمپانی سازنده پردازنده‌های گرافیکی، از نظر شرکت بزرگ MIT، به عنوان هوشمندترین کمپانی در بین شرکت‌های عمومی و خصوصی اعلام شد. دلیل این انتخاب شرکت MIT، کسب و کار و تکنولوژی نوآورانه و هوشمندانه‌ی به کار گرفته شده توسط کمپانی انویدیا است.
 

در لیست ایجادشده توسط MIT، نام شرکت‌های بزرگ دیگری همانند اسپیس‌ایکس (SpaceX) و آمازون نیز دیده می‌شود؛ اما هیچ یک از این کمپانی‌ها از توانایی و هوشمندی شرکت انویدیا برخوردار نیستند. مسئله‌ی اصلی که باعث شده است کمپانی انویدیا در این جایگاه قرار بگیرد، رشد سریع و چشم گیر آن، در زمینه‌ی هوش مصنوعی است.

کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل و اپل که در حال گسترش فناوری هوش مصنوعی خود هستند، برای ادامه فعالیت در این حوزه و انجام تحقیقات، به مرکز داده‌های عظیمی نیاز دارند. این کمپانی‌های بزرگ برای ساخت و یا ارتقا مراکز داده خود، از مراکز داده و پردازنده‌های گرافیکی انویدیا استفاده می‌کنند و این دقیقاً همان نقطه‌ای است که کمپانی انویدیا را به سود می‌رساند.

بنا به گفته‌ی شرکت MIT، کمپانی انویدیا برای توسعه‌ی تراشه‌ی جدید خود که مخصوص مراکز داده است، ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. انویدیا مدعی است این تراشه‌ی جدید توسط غول‌های بزرگ هوش مصنوعی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اخیراً خودروهای هوشمند بدون راننده، بسیار خبرساز شده‌اند. بسیاری از کمپانی‌های نام آشنا در زمینه‌ی هوش مصنوعی، در حوزه‌ی خودروهای بدون راننده هم فعالیت گسترده‌ای دارند. بسیاری از این کمپانی‌ها از تراشه‌های رانندگی اتوماتیک ساخته شده توسط انویدیا استفاده می‌کنند.

گرچه شرکت MIT اشاره‌ای به این موضوع نکرده است اما یکی از بزرگترین منابع درآمد شرکت انویدیا، بازار پول‌های رمزنگاری‌شده است. شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت در حال تولید تراشه‌های مخصوص برای استخراج پول‌های رمزنگاری شده است، در حال انتشار است. بر طبق این شایعات، این تراشه می‌تواند به سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در واحدهای پولی رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین و اتریوم کمک کند.

در مجموع تمام مواردی که به آن ها اشاره شد، باعث شده است که کمپانی انویدیا، در حوزه‌ی هوش مصنوعی و دیگر زمینه‌ها به صورت چشمگیری رشد کند. تا جایی که ارزش سهام آن در سال جاری میلادی، ۳۷.۵۱ درصد رشد یافته است.

رشد 37.51 درصدی سهام شرکت انویدیا

 

البته نام این شرکت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم در لیست هوشمندترین کمپانی‌ها، از نظر MIT دیده شده بود. بنابراین کسب این جایگاه برای این شرکت آنچنان دور از انتظار نبوده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر