با این سه سیستم صوتی هوشمند می توانید با خانه خود صحبت کنید .

با این سه سیستم صوتی هوشمند می توانید با خانه خود صحبت کنید .

با این سه سیستم صوتی هوشمند می توانید با خانه خود صحبت کنید .

تا همین اواخر ، کنترل خانه هوشمند به اپ ها و اتوماسیون خلاصه شده بود – به عنوان مثال ، برنامه‌ ریزی یک چراغ هوشمند شده برای روشن شدن در غروب ، یا استفاده از تلفن برای خاموش کردن آن موقع رفتن به خواب چیز هایی بودند که خارق العاده به نظر می رسیدند . اما چطور می شد به سادگی به خانه هوشمند خود بگویید تا آن را خاموش کند ؟

شاید با شنیدن این حرف‌ها از فیلم‌های استار ترک و جتسون ها خاطره شما زنده شود ، اما اخیراً پیشرفت‌هایی در تکنولوژِی تشخیص صدا حاصل شده که ایده خانه هوشمند کنترل شونده توسط صدا را در دسترس قرار می دهد ، و بسیاری از این گجت ها که از انجام دادن کارها سخن به میان می آورند در حال حاضر موجود بوده و در دسترس هستند . برخی توسط شرکت های تازه کار بلند پرواز و برخی توسط  غول‌های صنعت ساخته شده اند ، اما همه آن‌ ها می خواهند به خانه هوشمند شما یک جفت گوش شنوا هدیه کنند .

ما از کنترل صوتی انتظار ایفای نقش بسزایی در توسعه به اصطلاح اینترنت – وسایلی که به دنبال متصل کردن دستگاه‌ها و لوازم خانگی با همدیگر و با کاربران آنهاست ، داریم .
بهتر است با همدیگر ، چند مورد از گجت های صدا - محور موجود در بازار امروز را همراه با چند مورد احتمالی در حال ساخت را به صورت مختصر و مفید ، بررسی نماییم .

آمازون  Echo:
این وسیله با عمل‌کرد یک بلندگوی قادر به پخش موسیقی درخواستی شما از آن شروع شد ، اما بزودی روشن شد که آمازون اکو قادر به انجام کار های بیشتری نیز می باشد . می توانید این را با سویچ های Belkin WeMo ، ال ای دی های هوشمند Philips Hue یا گجت های متصل به Wink Hub هماهنگ کنید و « الکسا » ، هوش مصنوعی قادر امازون اکو ، به شما کمک خواهد کرد تا با دستورات ساده صوتی وسایل مربوطه را روشن و یا خاموش کنید . همچنین کانالی برای Amazon Echo روی  IFTTT، سرویس محبوب اتوماسیون آنلاین وجود دارد که به شما امکان اتصال به الکسا و تویتر ، فیسبوک یا  کی دسته گدجت های هوشمند سازگار را فراهم می کند . یکپارچگی عمیقتر خانگی مطمعنا ادامه خواهد یافت ، چون امازون یک بسته توسعه نرم افزاری را برای اکو تدارک دیده است که به تولید کنندگان و وصله کاران اجازه ساخت کارکرد های خودشان را برای هوش از طریق صدای کنترل شونده الکسا می دهد . با ما همراه باشید – ماجراهای الکسا تازه شروع شده است .

smarthome8

Apple HomeKit
تافته جدا بافته ی اتاق هوشمند کنترل صدای Siri ، دستیار تعبیه شده در دستگاه‌های اپل از جمله آیفون ، آیپد ، و ساعت مچی اپل ، است. اپل به وی اجازه دسترسی به خانه هوشمند را با  HomeKit، دسته‌ای از پروتکل های کنترلی تعبیه شده به آخرین نسخه های سیستم عامل iOS ، می دهد . با خرید و نصب یک کجت سازگار با HomeKit ، شما قادر به کنترل مستقیم آن از طریق دستگاه خود و با فرمان دادن به Siri برای انجام کارهای مختلف خواهید بود .
تعداد دستگاه‌های سازگار موجود فعلی تا به حال انگشت شمار بوده است ، اما تعداد بیشتری قرار است تا پاییز یا سال بعد از راه برسند . توسعه HomeKit همچنین بسته به جعبه پخش Apple TV است ، که هم‌ اکنون مثل قطبی برای استفاده از کنترل های صوتی سیتی فراتر از شبکه خانگی وای فای عمل می کند . شوایع به احتمال به روز رسانی Apple TV در آینده نزدیک اشاره می کنند ، شاید به زودی و در سپتامبر این اتفاق بیافتد . چنین معرفی احتمالاً شامل قابلیت‌های جدیدتری برای HomeKit نیز باشد .

smarthome1
Athom Homey
اتم شرکت تازه تاسیسی واقع در هلند است که قصد دارد کنترل صوتی را از طریق هومی Homey ، به شکل کره و با رنگ بندی متنوع و شکلی آینده - نگرانه به خانه هوشمند بیاورد . با اتصال آن به روتر ، هومی قول کنترل طیف عظیمی از محصولات خانگی را همراه با تشخیص صدای چند زبانه می دهد .
هومی از هدف سرمایه‌گذاری عمومی در کیک اسرتارتری در سال 2014 عبور کرد ، و تصمیم به ارسال دستگاه های آزمایشی در سپتامبر ، قبل از عرضه رسمی در اکتبر دارد . فعلا ، با تمرکز به علاقه‌مندان خانه هوشمند اروپایی ، تنها خارج از ایالات متحده و کانادا در دسترس است .

smarthome2

CastleOS CatleHub
مبادا فکر کنید تنها یک کره خانه هوشمند با کنترل صوتی در بازار است ، CastleHub ، محصول CastleOS هم هست . در حالی که CastleOS CatleHub به خود لقب اولین مرکز هوشمند بر پایه ویندوز 10 را داده ، CastleHub در حقیقت یک کامپیوتر شخصی ساخته شده برای کنترل خانه هوشمند متصل است . این وسیله را با کینکت مایکروسافت همگام کنید تا بتوانید به آن بگویید چه کند . اگر کاربری پیشرفته هستید ، می توانید دستورات خاص خودتان را برنامه‌ریزی کنید . برخلاف Homey ، CastleHub به سراسر دنیا ارسال خواهد شد ، اما به قیمت 500 دلار ( حدود 320 پوند استرلینگ یا 675 دلار استرالیایی ) ، ارزان نخواهد بود .

smarthome3

Insteon
اینستئون تاریخچه طولانی با خانه متصل و صدها گجت متصل به نامش دارد ، اما تمرکز آن روی کنترل صوتی یک اتفاق نو ظهور است . اولین حرکت همکاری با میاکروسافت برای امکان دادن به کاربران برای قرار دادن کاشی های زنده مختص گجت روی صفحه خانه دستگاه‌های انتخابی بر اساس ویندوز بود . این همکاری همچنین پای دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت با نام Cortana را به معرکه کشید – از وی بخواهید تا یک کلید اینستئون را خاموش یا یک ترموستات اینستئون را بیشتر کند و او بقیه کار را برایتان انجام خواهد داد .
اینستئون همچنین کنترل صدا با پیوستن به کاروان Apple HomeKit را دنبال کرد و یک نسخه مرکز اینستئون سازگار با HomeKit را معرفی کرد . با اتصال این وسیله به روتر ، با حرف زدن با سیری قادر به کنترل دستگاه‌ های اینستئون خود خواهید بود .

smarthome7

Ivee Sleek
تا حالا آرزو کرده اید که ساعت رومیزی تان قادر به انجام کاری جز بیدار کردن شما باشد ؟ پس به Ivee Sleek ، یک ساعت زنگ دار باهوش و متصل که به دستورات صوتی و کنترل بدون دست دستگاه های خانه هوشمند شخص ثالث ، از جمله ترموستات باد گیرنده Nest ، نگاهی نزدیک تر بیاندازید . از ایوی بعد از عبورش از تست ها خوشمان آمد ، اما عملکرد حد وسط آن تجربه را تنها کمی تلخ تر کرد .

smarthome4

Mycroft
یکی دیگر از برداشت‌های کنترلر صوتی خانه هوشمند بر پایه طرح ساعتی ، مایکرافت یک وسیله هوش مصنوعی منبع باز است که وعده مدیریت جامع خانه هوشمند را را می دهد . به علاوه قفل ها ، چراغ ها و ترموستات ها ، می توانید مایکرافت را برای پخش سریس هایی مثل Netflix ، Pandora و Spotify همگام کرده ، سپس محتوای دلخواه را به یک Roku یا Chromecast مستقیماً منتقل کنید . و البته ، همه اینکارها را با درخواست محترمانه خواهید کرد .

smarthome5

Ubi
اوه ، اوبی . اوبی ، اوبی ، اوبی . محصولی که جای مخصوصی در دل جمیع تیم پوشش دهنده خانه هوشمند CNET دارد ، اما به خاطر تقصیراتش . با وعده‌های کنترل هوشمند خانه از طریق صدا و جواب‌های سریع به سؤال‌های ساده ، او به ظاهر رقیب پر و پا قرص امازون اکو را دارد ، اما از تست هایمان سر فراز بیرون نیامد . بی پرده بگویم ، با جواب ‌های مزخرف  و به طور عجیبی خودسر به سؤال‌ها و فرمان‌های ساده ( سوال : ” اسم لاک پشت های نینجا چیست ؟ » جواب : « هویی ، دویی و لویی » ) شکستی چشمگیر ( و در بسیاری از مواقع مضحک ) خورد .
نمیتوانم استفاده از این دستگاه را به عنوان لنگرگاه خانه هوشمند شما توصیه کنم ، اما واقعاً پیشنهاد می کنم ویدئوی دو دقیقه‌ای Megan Wollerton در حال بررسی این وسیله را تماشا کنید .

smarthome6


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر