قابلیت تایپ صوتی ۳۰ زبان جدید به جی بورد گوگل اضافه شد

قابلیت تایپ صوتی ۳۰ زبان جدید به جی بورد گوگل اضافه شد

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های گوگل هرروزه در حال ارتقا و بهبود این برنامه‌ها هستند. ساعاتی پیش این غول جستجو، ویژگی تایپ صوتی برای ۳۰ زبان زنده دنیا و جستجوی صوتی را به برنامه‌ی جی بورد (Gboard)، همان برنامه‌ی کیبورد گوگل اضافه کرد.

گوگل قابلیت تایپ صوتی ۳۰ زبان جدید را به جی بورد (Gboard) اضافه کرد.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های گوگل هرروزه در حال ارتقا و بهبود این برنامه‌ها هستند. ساعاتی پیش این غول جستجو، ویژگی تایپ صوتی برای ۳۰ زبان زنده دنیا و جستجوی صوتی را به برنامه‌ی جی بورد (Gboard)، همان برنامه‌ی کیبورد گوگل اضافه کرد. در حال حاضر با استفاده از آخرین به‌روزرسانی این برنامه، جی بورد قابلیت تشخیص گفتار برای ۱۱۹ زبان مختلف دنیا را دارد.

در بین زبان‌هایی که در آپدیت اخیر به این برنامه اضافه شده است، زبان‌های باستانی نیز موردتوجه قرار گرفته‌اند برای نمونه زبان گرجی هم در بین این ۳۰ زبان جدید قرار دارد. بعلاوه پشتیبانی از زبان‌هایی همچون هندی، آفریقایی، سواحیلی و امهری نیز در این نسخه فراهم شده است. کمپانی گوگل برای اضافه کردن این زبان‌های جدید، از یادگیری ماشین استفاده کرده است. بنابراین علاوه بر اینکه زبان‌های افزوده شده جز زبان‌های پرکاربرد هستند، تشخیص زبان هم به‌مراتب دقیق‌تر از قبل انجام می‌شود.

 اضافه شدن قابلیت تایپ صوتی ۳۰ زبان جدید به جي بورد

 اضافه شدن قابلیت تایپ صوتی ۳۰ زبان جدید به جی بورد

بنا به گفته‌های گوگل، زبان‌های جدید به‌زودی در همه‌ی برنامه‌های کاربردی این کمپانی، ازجمله برنامه‌ی مترجم گوگل (Google Translate app)، در دسترس قرار خواهند گرفت. البته این نکته را در نظر بگیرید که برای استفاده از زبان‌ها و ویژگی‌های جدید، باید قابلیت تایپ صوتی را در برنامه‌ی کیبورد خود فعال کنید.

منبع خبر: phonearena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mohsen

دوشنبه, 07 بهمن 1398

عالی بود ممنونم.

پاسخ

ثبت نظر