دوباره برنامه ‌های ایرانی از اپ استور حذف می شوند

دوباره برنامه ‌های ایرانی از اپ استور حذف می شوند

همواره کمپانی‌ها و استارت آپ های ایرانی برای ثبت برنامه‌های کاربردی خود در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خارجی مانند اپ استور با مشکل مواجه بوده‌اند. اما مسئله‌ی تحریم برنامه‌های کشور ایران در این فروشگاه به این مشکل افزوده است.
مجدداً برخی اپلیکیشن های ایرانی موجود در اپ استور، از این فروشگاه حذف شده‌اند.

مجدداً برخی اپلیکیشن های ایرانی موجود در اپ استور، از این فروشگاه حذف شده‌اند.

همواره کمپانی‌ها و استارت آپ‌های ایرانی برای ثبت برنامه‌های کاربردی خود در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خارجی مانند اپ استور با مشکل مواجه بوده‌اند. اما مسئله‌ی تحریم برنامه‌های کشور ایران در این فروشگاه به این مشکل افزوده است. چندی پیش در بهمن ماه سال 95 پس از مدت‌ها تحریم، دوباره برنامه‌های ایرانی در این فروشگاه بارگذاری شدند اما دو روز پيش دوباره این مشکل برای برنامه‌های کمپانی‌های ایرانی در فروشگاه اپ استور پیش آمد.

طبق گزارش‌ها شرکت اپل مجدداً شروع به حذف برنامه‌های شرکت‌ها و استارت آپ‌های ایرانی از فروشگاه اپ استور کرده است. در این سری تحریم جدید برنامه‌های شرکت‌های دیجی کالا، دلیون، الوپیک، تخفیفان و علی بابا و بسیاری شرکت ایرانی دیگر از اپ استور حذف شدند.

دو روز پیش، شرکت اپل برای مدیران برخی شرکت‌ها و استارت آپ‌های ایرانی ایمیلی با محتوای زیر ارسال کرد:

ما نمی‌توانیم اپلیکیشن شما را در اپ استور قرار دهیم. بر اساس قوانین و تحریم‌های ایالات‌متحده، اپ استور نمی‌تواند توزیع‌کننده یا میزبان اپلیکیشن کشورهای تحت این تحریم باشد. این قوانین بسیار پیچیده است و ممکن است در آینده تغییر کند. اگر این تحریم‌ها برداشته شود، مجدداً از شما برای آپلود اپلیکیشن‌ خود در اپ استور دعوت می‌کنیم.

البته تنها روش اطلاع‌رسانی کمپانی‌ اپل استفاده از ایمیل نبوده است بلکه این مسئله به برخی شرکت‌ها مانند دیجی کالا، از طریق تماس تلفنی اعلام شده است.

اما مسئله اینجاست که هنوز بسیاری از برنامه‌های ایرانی در فروشگاه اپ استور وجود دارد بنابراین به نظر می‌رسد اپل روند مشخصی برای حذف برنامه‌ها ندارد و به‌صورت تصادفی شرکت‌ها و استارت آپ‌ها را انتخاب می‌کند. هنوز دقیقاً مشخص نیست که اپل چه سازمان‌ها یا استارت آپ‌هایی را برای حذف برنامه انتخاب می‌کند و این موضوع باعث سردرگمی شرکت‌های ایرانی شده است.

منبع خبر: financialtribune


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر