بالاخره به‌روزرسانی‌های اجباری ویندوز 10 متوقف شد

بالاخره به‌روزرسانی‌های اجباری ویندوز 10 متوقف شد

اگر شما هم کاربر ویندوز 10 هستید حتماً از مشکل آپدیت خودکار این سیستم‌عامل رنج می‌برید. مایکروسافت در سال 2015 با طرحی برای ارتقا ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10 ارائه داد که بخشی از آن با دانلود فایل‌های حجیم 6 تا 8 گیگابایتی همراه بود. اما ساعاتی پيش مایکروسافت آپدیت‌ های اجباری ویندوز 10 را متوقف کرد.

مایکروسافت آپدیت‌‌های اجباری ویندوز 10 را متوقف کرد.

اگر شما هم کاربر ویندوز 10 هستید حتماً از مشکل آپدیت خودکار این سیستم‌عامل رنج می‌برید. مایکروسافت در سال 2015 طرحی برای ارتقا ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10 ارائه داد که بخشی از آن با دانلود فایل‌های حجیم 6 تا 8 گیگابایتی همراه بود. این مسئله دردسرهای زیادی را برای کاربران ایجاد کرد. برای نمونه یکی از کمپانی‌های خدمات حفاظت از طبیعت را در آفریقا تا مرز ورشکستگی پیش برد.

تاکنون راه‌حل‌های بسیاری برای متوقف کردن به‌روزرسانی‌های ناخواسته ویندوز 10 ارائه‌ شده است اما این کار تنها پاک کردن صورت‌مسئله است. سرانجام در پی اعتراضات گسترده مردم و شکایتی از سمت کاربران آلمانی ویندوز کمپین، ساعاتی پیش مایکروسافت اعلام کرد:

مایکروسافت دیگر فایل‌های نصبی را بدون رضایت کاربر برای سیستم‌عامل‌های جدید، بر روی سیستمش دانلود نمی‌کند.

البته مایکروسافت زمانی این مسئله را اعلام کرد که آلمانی‌ها از اقدام مایکروسافت در این زمینه و نتیجه دادن شکایت خود، ناامید شده بودند؛ زیرا 18 ماه از شکایت آن‌ها گذشته بود که سرانجام مایکروسافت برای تسلیم طرح توقف آپدیت‌های اجباری شد.

بنابراین با توجه به گفته‌های مایکروسافت، از این پس تنها با کسب اجازه از کاربر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 روی سیستم کاربر دانلود می‌شود.

منبع خبر: mspoweruser


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر