چگونه اولویت شبکه‌ های وای فای را در ویندوز 10 تغییر دهیم؟

چگونه اولویت شبکه‌ های وای فای را در ویندوز 10 تغییر دهیم؟

با یک روش ساده، اولویت شبکه‌ های وای فای را در ویندوز 10 تغییر دهید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که در محیط‌های اداری یا حتی خانگی، برای اینکه مطمئن شویم با مشکل قطعی اینترنت مواجه نمی‌شویم، از چندین شبکه اینترنت وای فای استفاده می‌کنیم. زمانی را به یاد می‌آورید که در ویندوز به‌راحتی می‌توانستید برای اتصال به شبکه‌های وای فای خود اولویت در نظر بگیرید؟

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 10 با پیشرفت‌ها و قابلیت‌های کاربردی زیادی منتشر شد و در برخی موارد ویندوز 10 به قابلیت‌های کاربردی که در نسخه‌های ابتدایی‌تر ویندوز وجود داشته اما در نسخه‌های اخیر حذف‌شده بود، بازگشت داشته است. یکی از همین قابلیت‌های کاربردی، امکان اولویت‌بندی شبکه‌های وای فای است. در ادامه قصد داریم نحوه‌ی استفاده از این قابلیت کاربردی را آموزش دهیم. با فیسیت همراه باشید.

استفاده از محیط Command Prompt

استفاده از محیط cmd شاید به نظر سخت برسد؛ اما برخلاف تصور بسیاری از افراد کار کردن با این محیط اصلاً پیچیده نیست. برای دسترسی به محیط cmd کافی است از منو استارت، cmd را سرچ کنید. در لیست نتایج روی عبارت Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را برگزينيد. حالا در این محیط خط فرمانی عبارت زیر را تایپ کرده و اینتر کنید.

 

netsh wlan show profiles

درنتیجه این دستور لیست تمام شبکه‌های وای فای که توسط کامپیوتر شناسایی می‌شود را نمایش می‌دهد. برای تغییر ترتیب اولویت اين شبکه‌ها، به نام دقیق تمام شبکه‌ها نیاز دارید بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نام دقیق تمام شبکه‌ها را جایی بنویسید.

لیست تمام شبکه‌های وای فای که توسط کامپیوتر شناسایی می‌شود

لیست تمام شبکه‌های وای فای که توسط کامپیوتر شناسایی می‌شود

حالا برای اولویت دادن به هر شبکه دستور زیر را وارد کنید. به‌جای wifi-name، نام شبکه وای فای مورد نظر خود و به‌جای interface-name، عبارت Wi-Fi را تایپ کنید و در قسمت priority عددی را بر اساس تعداد شبکه‌ها و اولویت موردنظر خود وارد کرده و نهایتاً دكمه اینتر را بفشاريد.

 

netsh wlan set profileorder name=”wifi-name” interface=”interface-name” priority=#

تغییر اولویت شبکه‌های وای فای

تغییر اولویت شبکه‌های وای فای

حالا برای اطمینان از اینکه تغییرات موردنظرتان اعمال شده است، عبارت netsh wlan show profiles را دوباره تایپ کنید و اولویت‌بندی جديد خود را ببینید.

اولویت‌بندی جدید شبکه‌های وای فای

اولویت‌بندی جدید شبکه‌های وای فای

آیا شما روش‌های دیگری برای تغییر اولویت شبکه‌های وای فای در ویندوز 10 سراغ دارید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع خبر: makeuseof


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اما

یک‌شنبه, 01 فروردین 1400

چقدر جالب بود. مرسی

پاسخ

حمیدرضا

یک‌شنبه, 01 فروردین 1400

سلام بسیار ممنون

پاسخ

ثبت نظر