سنسور بی‌سیم آب تولید شرکت دی‌لینک

سنسور بی‌سیم آب تولید شرکت دی‌لینک

باید به این نکته اشاره کرد که اگر به این موارد توجهی نشود می‌تواند به همان‌ اندازه که دستبرد خانگی خطرناک و ناامیدکننده است، مضر و خسارت‌زا باشند.
خوشبختانه در این زمینه، سنسور آب عرضه شده است که از نظر قیمت مثل سایر تجهیزات امنیتی، قیمتی مقرون به صرفه دارد.

باید به این نکته اشاره کرد که اگر به این موارد توجهی نشود می‌تواند به همان‌ اندازه که دستبرد خانگی خطرناک و ناامیدکننده است، مضر و خسارت‌زا باشند.
خوشبختانه در این زمینه، سنسور آب عرضه شده است که از نظر قیمت مثل سایر تجهیزات امنیتی، قیمتی مقرون به صرفه دارد. در واقع می‌توان گفت که در اکثر موارد این حسگرها گران‌قیمت نیستند. به این ترتیب، با توجه به کاربردی که دارند، منطقی نیست که یک یا حتی چند نمونه از آن در خانه به کار گرفته نشود. به علاوه این نوع حسگرها به راحتی قابل نصب هستند.
شرکت دی‌لینک، شرکتتجهیزاتمخابراتیوشبکه، با عرضه‌ی سنسور بی‌سیم آب خود، در واقع یک محصول امنیتی خوب چه از نظر قیمت و چه از نظر کارایی عرضه کرده است. این حسگر بی‌سیم آب در اصل یک سیستم هشدار است. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که این سیستم از نشت آب جلوگیری نمی‌کند و یا اینکه مانع آن شود بلکه در صورت نشت آب، آن را به اطلاع کاربر می‌رساند و تنها به او هشدار می‌دهد؛ چرا که این سیستم، تنها یک سیستم هشدار است. این هشدار به صورت هشدار صوتی و یا تصویری می‌تواند باشد و علاوه بر این موارد، برنامه‌های کاربردی هشدار هم برای آن در نظر گرفته شده است.
در طراحی و پیاده‌سازی این سنسور بی‌سیم، نهایت فشردگی و سادگی در نصب رعایت شده است. تمام آن چیزی که این حسگر نیاز دارد یک اتصال بی‌سیم شبکه است به همراه یک پریز. واضح است که این پریز باید نزدیک به دستگاهی واقع شده باشد که قصد کنترل و مدیریت آن را داریم. این به این معنی است که اگر می‌خواهید وضعیت آب دستگاهی مثل یخچال، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و یا آب‌گرم‌کن را کنترل و مدیریت کنید، لازم است برای هر کدام از این دستگاه‌ها یک سنسور بی‌سیم آب فراهم کنید.

DLink-DCHS160-Smart-Meters-Machines


می‌توان به کمک برنامه‌ای کاربردی این حسگر را به راحتی راه‌اندازی و تنظیم کرد. البته برای این کار لازم است که حساب کاربری داشت، که البته ساخت آن هم کار بسیار ساده‌ای است.
پس از ساخت حساب کاربری جدید، بلافاصله گزینه‌ای مبتنی بر اضافه کردن دستگاه جدید به کاربر ارائه می‌شود. در این قسمت است که کاربر می‌تواند دستگاه حسگر بی‌سیم آب را انتخاب کند. پس از این مرحله، این برنامه‌ی کاربردی از کاربر می‌خواهد تا سنسور آب را متصل کند، البته اگر تا پیش از این مرحله، کاربر این کار را انجام نداده باشد. در حالت متعارف این سنسور به دیوار وصل می‌شود و کابلی به طول تقریباً یک و نیم فوت برای مانیتور دارد. البته طول این کابل قابل تغییر است؛ چرا که در اغلب موارد این طول پاسخ‌گو نیست.
سپس باید سنسور را به شبکه‌ی وای‌فای خانه وصل کرد. پس از این مرحله، لوگوی دی‌لینک، واقع بر روی سنسور، به رنگ قرمز در می‌آید. سپس این لوگو خاموش می‌شود و لامپ ال‌ای‌دی، واقع در قسمت کناری سنسور، به رنگ زرد در می‌آید. این یعنی که سنسور آماده‌ی وصل‌شدن است. در کل، انجام تمام این مراحل کم‌تر از پنج دقیقه وقت کاربر را نخواهد گرفت. در حالت کلی می‌توان چنین گفت که اگر سنسور بی‌سیم آب، پس از تنظیمات گفته شده و راه‌اندازی، خاموش شود، این به این معنی است که در قسمتی از دستگاه مورد نظر، نشت آب رخ داده است.
در زمان نشت آب این سنسور شروع به ارسال پیام به تلفن همراه هوشمند می‌کند، به علاوه زنگ هشدار هم پخش می‌کند؛ در ضمن چراغ ال‌ای‌دی آن هم به صورت چشمک‌زن، به کاربر هشدار می‌دهد.
باید گفت که این حسگر بی‌سیم آب به شدت حساس است؛ این به این معنی است که حتی وجود مقدار کمی آب را هم تشخیص می‌دهد و شروع به اعلام هشدار و ارسال پیام می‌کند.
در آخر باید گفت که قیمت این دستگاه 59.9 دلار است که با توجه به تمام کاربردی که دارد، قیمت مقرون به صرفه‌ای است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر