اولین نسخه آلفای لینوکس مانجارو Xfce 15.12

اولین نسخه آلفای لینوکس مانجارو Xfce 15.12

فیلیپ مولر، موسس و توسعه دهنده پروژه لینوکس مانجارو، امروز از دانلود و تست نسخه آلفای لینوکس مانجارو Xfce 15.12 خبر داد، درحالیکه لینوکس مانجارو Xfce 15.09 هنوز در حال توسعه است.


نسخه آخر لینوکس مانجارو Xfce 15.09 هفته آینده ساخته می شود و سپس نسخه نهایی، یک هفته دیرتر در دسترس سایر کاربران قرار خواهد گرفت که شامل نصب کننده های گرافیکی می شود. در لینوکس مانجارو Xfce 15.12، توسعه دهندگان بر روی تعویض نصب کننده با نصب کننده گرافیکی Calamares 2.0 تمرکز کرده اند، که هم اکنون نیز در حال توسعه است.
فلیپ مولر می گوید: "در این نسخه تلاش های خود را بر روی Calamares متمرکز کرده ایم و از نسخه آلفای calamares 2.0 استفاده کردیم، که امروز عرضه می شود. البته باید بدانید که این نسخه خطاهایی را نیز به همراه خواهد داشت. از آنجایی که فایل نصبی بر روی ویرچوال باکس نصب و تست شده است، لطفا آن را بر روی سخت افزارهای واقعی و سیستم های خود نصب و امتحان کنید."
ویژگی های جدید نصب کننده گرافیکی Calamares در لینوکس مانجارو Xfce 15.12 شامل قابلیت استفاده مجدد هر ماژول در چندین نمونه از نصب کننده ها با استفاده از پیکربندی های مختلف می شود، علاوه بر آن کتابخانه kpmcore بعنوان ابزار پارتیشن بندی پیش فرض، پشتیبانی از رمزنگاری نصب با LUKS و افزودن ماژول های مجزای بیشتر را نیز شامل می شود.
کاربران مشتاقی که نسخه آلفای لینوکس مانجارو Xfce 15.12 را برای تست می خواهند می توانند فایل ISO آن را برای کامپیوترهای 64 بیتی و 32 بیتی دانلود کنند ولی باید توجه داشت که این، یک نسخه پیش از انتشار رسمی است و به عنوان یک سیستم توسعه مناسب نیست.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر