بهترین برنامه‌های اندرویدی OCR استخراج متن از تصویر

بهترین برنامه‌های اندرویدی OCR استخراج متن از تصویر

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که تصویری از یک جزوه یا متن در گوشی یا کامپیوتر خود داشته باشید و بخواهید آن را مطالعه کنید؟ قسمتی از متن را های لایت (High-light) کنید، زیر عبارات مهم خط بکشید یا اینکه نکته‌ای را به متن اضافه کنید؟ انجام دادن این کارها روی یک تصویر اگر نگوییم غیرممکن است، لااقل می‌توانیم بگوییم بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده است. اگر به جای یک تصویر، یک فایل متنی قابل‌ ویرایش در اختیار داشتید خیلی از این کارها برایتان بسیار ساده‌تر و در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام بود.

خوشبختانه برای تبدیل کردن یک متن که قالب تصویری دارد به یک فایل دیجیتالی که شامل متن قابل‌ویرایش می‌شود، ابزارهایی با نام OCR (مخفف عبارت optical character recognition) وجود دارد. حتی برای این کار ابزارهای OCR آنلاین زیادی هم وجود دارد. ما در ادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین برنامه‌های اندرویدی OCR را به شما معرفی کنیم.

Google Keep

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌های اندرویدی OCR است. استفاده از برنامه Google Keep بسیار ساده است. تنها کافی است یک نوت (Note) جدید باز کنید، سپس روی آیکن + کلیک کنید. اگر می‌خواهید بلافاصله از متنی عکس بگیرید و آن را به متن دیجیتالی تبدیل کنید گزینه Take Photo را انتخاب کنید و اگر از قبل عکسی مد نظر دارید گزینه Choose Image را انتخاب کنید و عکس را از گالری فراخوانی کنید. بعد از انتخاب تصویر، روی آیکن سه‌نقطه بالای برنامه کلیک کرده و گزینه Grab Image Text را انتخاب کنید. تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا متن دیجیتالی از میان تصویر استخراج شود. 

برنامه Google Keep را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

اپلیکیشن Google Keep

اپلیکیشن Google Keep

Office Lens

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های اندرویدی OCR، اپلیکیشن Office Lens است. این برنامه توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. کاربرد اصلی آن استخراج متن از اسناد متنی است که در قالب تصویر ارائه شده‌اند اما در کنار این کار، Office Lens می‌تواند متن‌های دست نوشته را هم به متن دیجیتالی تبدیل کند. با این اوصاف این برنامه برای دانشجویانی که نیاز دارند جزوه‌های دست نوشته خود را به فرمت دیجیتالی تبدیل کنند، گزینه بسیار مناسبی است. اگر حساب مایکروسافت داشته باشید می‌توانید به صورت رایگان این برنامه را دانلود کنید در غیر این صورت باید این برنامه را خریداری کنید.

Office Lens حتی می‌تواند متن‌های رنگی موجود در تصویر را هم تشخیص دهد و مهم‌تر از همه اینکه این اپلیکیشن با سایر برنامه‌های مایکروسافت مانند آفیس و OneNote همگام‌سازی شده است.

برای استفاده از این برنامه کافی است Office Lens را اجرا کنید. اپلیکیشن، دوربین گوشی را به کار می‌اندازید و به صورت اتوماتیک بخشی از تصویر که حاوی متن است را تشخیص داده و انتخاب می‌کند اما باز هم شما می‌توانید قسمت دلخواهتان را انتخاب کنید. در نهایت وقتی بخش موردنظر از تصویر را انتخاب کردید از آن عکس بگیرید و دکمه Save را انتخاب کنید. وقتی که سند را دوباره باز کنید می‌توانید ویرایش‌های دلخواهتان را روی آن انجام دهید.

این برنامه را از این لینک می‌توانید دانلود کنید.

اپلیکیشن Office Lens

اپلیکیشن Office Lens

در آخر این نکته را در نظر بگیرید که هیچ برنامه OCRی به صورت صددرصد نمی‌تواند تصاویر را به متن دیجیتالی تبدیل کند به همین دلیل برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود متن را پس از تبدیل، یک بار دیگر بخوانید و در صورت نیاز ویرایش کنید سپس آن را ذخیره کنید.

آیا شما هم تجربه استفاده از این اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های مشابه را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر